כושר ובריאות
 
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
דיאטה ותזונה
 
טיפים לתזונה וכושר בחגיםבחזרה לגזרה לאחר לידההקשר בין תזונה לעור הפניםדיאטה נשיתמיתוסים על מוצרי חלבחלב והקשר לבריאות עצם ומשקלעונת מעבר וההשפעות על התזונהכאבי מחזור ותזונה מאוזנתמיתוסים בתזונההרגלי תזונה למשפחהההפתעות הטובות בביצההאם הביצה טרייה?מיתוסים נפוצים על חלב מוצריובישול בריאכיצד לנהוג עם מאכלים בקיץ?10 טיפים לתזונה מותאמת בקיץמהו האריתריתול?מתרעננים תוך כדי תנועהמבנה גוף וההיבט התזונתיטיפים תזונתיים לסטודנטיםחופשה בחו"ל-הלכה הדיאטה?הכורכום-לא רק תבליןמה בין סוכרת, תזונה וספורט?התנהגות אכילה בקיץחג החנוכה, סופגניות ומה שבינהןתה - המשקה החורפי הבריא ביותרתה ירוק זה כל הסיפור...להתחיל דיאטהשתית מים בחורףחילוף חומרים בקרב נשיםתוויות מזוןמרכיבי תזונה חיונייםהשמנה במאה ה 21יום שישי את יודעתלעבור את החג בשלוםיום העצמאותהילד לא אוכל פירות וירקותעקרונות הבישול הדיאטטיתזונת ילדים בחופש הגדולעשרת העקרונות לתזונה נכונהמפסיקים לנשנש!הקיץ חלף והסתיו הגיעטיפים לחג חנוכהטיפ מסנדי - צריכה נבונה של בקרטיפ מסנדי - אוכלים בחוץלא על הסנדוויץ לבדועבודה במשמרותמה אוכלים לפני ואחרי אימוןהקשר בין ספורט, תזונה ושיערצריכה נבונה בעידן היוקר והשפעתזונת נשיםסלטים וירקות ומה שבניהםצלוליט"מאסטר שף" לתזונה כשיוצאים למסעדה10 מזונות על וטרדנטים שעדיין לא טעמתןקניות לראש השנההשמנה בטניתארוחת ביניים משביעהטיפים תזונתיים לאורח חיים בריאויטמין Cחמוציותפתיתאלטמן מטיסים אותך לאולימפיאדהקפה שחור: אם רצים כן שותיםמליון קערות חסה לא יהפכו אותך לרזה!הרצאה תזונת האם בהריון והנקהעשר סיבות לשתיית קפה
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

הרזיה לאחר לידה - חזרה לגיזרה

בשעה טובה ובמזל טוב ילדנו וכעת אנחנו מתמודדים עם המציאות היומיומית של שינוי בשיגרת החיים, הטיפול בעולל הצעיר, אך יחד עם זאת מרחפת מעלינו המשאלה והכמיהה לחזור במיידיות לאותה גזרה חטובה בה היינו לפני תשעת החודשים האחרונים.

החזרה המיידית לג'ינס שלפני ההריון, שמורה כמובן לדוגמניות, ולנשות הכותרות, אך אנו ה"נשים הפשוטות", צריכות לעמול על כך לא מעט, בכדי לחזור לאותן רגעי נחת.
החזרה לגיזרה הנה פועל יוצא של דיאטה בריאה ומאוזנת יחד עם שילוב ספורטיבי נכון. 

אין שוני מהותי בין תזונה בריאה ומאוזנת לאורך החיים בכלל לתקופה שלאחר הלידה, אלא שבתקופה זו יש חשיבות עליונה להיבטים הפסיכולוגיים, ולמרות הלחץ הסביבתי, כדאי שנשאל את עצמנו האם אנו יכולות לחזור ולהתמודד כעת עם תהליך של הרזיה או שאנו זקוקות עדיין לזמן התארגנות מחודש. הכוחות, וסדר היום שלאחר הלידה אינו דומה לסדר חיינו לפני תקופה זו, כך שלעיתים ההתארגנות קשה יותר. בנוסף, השינויים ההורמונלים שאנו עוברות לא קלים, ויש נשים שמגיבות אליהם בצורה חריפה יותר, ואפיזודות של מצבי רוח או דכאונות צריכים להלקח בחשבון.
אך לאלו מאיתנו שדווקא פורחות אחרי הלידה, או שחוסר הסדר, והשהייה בבית גורמים לנו דווקא לעלות במשקל, כדאי לשנס מותניים ולהתחיל בתהליך ההרזיה לאחר לידה באופן מיידי. ככל שנתחיל מוקדם יותר, הגוף ירד בצורה קלה יותר, שכן העודפים הנם טריים באופן יחסי, וזכורים לגוף רק מתקופת ההריון.

ראשית יש להבדיל בין נשים מניקות ללא מניקות. בעוד שכולן צריכות תפריטים מאוזנים, המכילים את כל רכיבי התזונה, הרי שנשים מניקות זקוקות לתפריטים מקלים יותר המכילים 1500 קלוריות לפחות, על מנת שתפוקת החלב וההנקה לא יפגעו. כמו כן חשוב לזכור שהגוף עבר תקופה שאינה פשוטה עבורו, והוא זקוק להשלמות תזונתיות, בעיקר ברזל, שאותו נשיג דרך בשרים או כתוספים.
קצב הירידה צריך להיות מתון, ולא דרסטי מדי, וצריך לעמוד על כ- 0.5 ק"ג לשבוע, ולא יותר מ-1 ק"ג.
דיאטה אחרי לידה, צריכה לכלול 8 מנות פרי וירק, מזונות עתירי סידן, פחמימות מורכבות שיתנו לנו אנרגיה זמינה וישביעו אותנו במהלך היום, ומעט מנות שומן.
דווקא בתקופה זו יש לשים לב יותר ממה להמנע או להזהר כמו ממה שאנו בוחרות לאכול. סדר היום הפתוח, והלא מקובע, מביא איתו לעיתים מכשולים לא פשוטים שמהם צריך להזהר. ישיבה בבתי קפה, ארוחות בוקר או צהריים במסעדות, נישנושים מהצד, הבולמים את התאבון ומונעים אכילה מסודרת, וויתורים על ארוחות מרכזיות, הנטיה להיות ערים בלילה והעייפות המקדמים אכילה מהווים מכשול עקרי בהגעה למשקלנו הרצוי.

כמו בכל תהליך הרזייה ואולי אף יותר בתהליך הרזייה לאחר לידה, דווקא בתקופה זו, ההליכה לאשת מקצוע, שתדריך בצורה נכונה, תהיה אוזן קשבת, ותיתן את המשוב המתאים לתהליך, יכולים לאזן את המצב הכללי ולהביא לחזרה לגזרה ותוצאות בפרק הזמן המנימלי.

 

פרטים והרשמה