כושר ובריאות
 
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
דיאטה ותזונה
 
טיפים לתזונה וכושר בחגיםבחזרה לגזרה לאחר לידההקשר בין תזונה לעור הפניםדיאטה נשיתמיתוסים על מוצרי חלבחלב והקשר לבריאות עצם ומשקלעונת מעבר וההשפעות על התזונהכאבי מחזור ותזונה מאוזנתמיתוסים בתזונההרגלי תזונה למשפחהההפתעות הטובות בביצההאם הביצה טרייה?מיתוסים נפוצים על חלב מוצריובישול בריאכיצד לנהוג עם מאכלים בקיץ?10 טיפים לתזונה מותאמת בקיץמהו האריתריתול?מתרעננים תוך כדי תנועהמבנה גוף וההיבט התזונתיטיפים תזונתיים לסטודנטיםחופשה בחו"ל-הלכה הדיאטה?הכורכום-לא רק תבליןמה בין סוכרת, תזונה וספורט?התנהגות אכילה בקיץחג החנוכה, סופגניות ומה שבינהןתה - המשקה החורפי הבריא ביותרתה ירוק זה כל הסיפור...להתחיל דיאטהשתית מים בחורףחילוף חומרים בקרב נשיםתוויות מזוןמרכיבי תזונה חיונייםהשמנה במאה ה 21יום שישי את יודעתלעבור את החג בשלוםיום העצמאותהילד לא אוכל פירות וירקותעקרונות הבישול הדיאטטיתזונת ילדים בחופש הגדולעשרת העקרונות לתזונה נכונהמפסיקים לנשנש!הקיץ חלף והסתיו הגיעטיפים לחג חנוכהטיפ מסנדי - צריכה נבונה של בקרטיפ מסנדי - אוכלים בחוץלא על הסנדוויץ לבדועבודה במשמרותמה אוכלים לפני ואחרי אימוןהקשר בין ספורט, תזונה ושיערצריכה נבונה בעידן היוקר והשפעתזונת נשיםסלטים וירקות ומה שבניהםצלוליט"מאסטר שף" לתזונה כשיוצאים למסעדה10 מזונות על וטרדנטים שעדיין לא טעמתןקניות לראש השנההשמנה בטניתארוחת ביניים משביעהטיפים תזונתיים לאורח חיים בריאויטמין Cחמוציותפתיתאלטמן מטיסים אותך לאולימפיאדהקפה שחור: אם רצים כן שותיםמליון קערות חסה לא יהפכו אותך לרזה!הרצאה תזונת האם בהריון והנקהעשר סיבות לשתיית קפה
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

בישול בריא

בישול בריא

איך להפחית את כמות השמן בתפריט?

קיימת כיום תמימות דעים בקרב דיאטנים ורופאים בקשר שבין הרגלי התזונה בתקופת הילדות לבין הסיכון לחלות במחלות כרוניות בשלבים מאוחרים יותר של החיים.
על מנת להפחית את הסיכון להתפתחות המחלות ההמלצה הינה להוריד את כמות סך השומן, השומן הרווי והכולסטרול בתפריט היומי. חשוב להדגיש כי המלצה זו אינה תקפה לפעוטות עד גיל שנתיים. קצב הצמיחה וההתפתחות המואצים עד גיל שנתיים מצריכים תזונה עשירה באנרגיה.

במאמר זה נתמקד בהמלצות איך להפחית או להחליף את סך השמן בתפריט

  • יש להעדיף שימוש בצורות בישול בריאות יותר: אידוי, אפייה, גריל, הרתחה. במידה ויש צורך בטיגון ניתן להשתמש בספריי שמן או במברשת לשימון במקום לשפוך שמן ישר אל המחבת. העדיפו שימוש בסירים מיוחדים שהאוכל לא נדבק אליהם.
     
  • רצוי להעדיף שומנים ממקורות לא מעובדים, להמעיט בצריכת שומן רווי ולהעדיף מקורות שומן כמו: שמני אגוזים, שמני זרעים, שמן קנולה, שמן זית ועוד.
     
  • להפחתת השומן הרווי במתכון מבלי לפגום בטעמו – צמצמו את כמות השומן ב-1/4 או ב-1/3 מן הכמות המומלצת.
     
  • שנו מתכונים בהם יש צורך בחמאה והחליפו אותם בשמן זית או טחינה גולמית.
     
  • ניתן להחליף שימוש בבצק עלים בבצק פילו.
     
  • ניתן להחליף את מרכיב המיונז במתכון - ביוגורט ביו (בארוחה חלבית) או במיונז ‭5%‬ שומן (בארוחה בשרית‭.(‬
     
  • במקום שימוש ב שמנת חמוצה או גבינת שמנת - ניתן לבחור בשמנת ‭9%‬ שומן, או להחליף אותה חלקית ביוגורט (כדי למנוע היפרדות בבישול יש לערבב כוס יוגורט עם כף קמח‭,(‬
    או להמיר את גבינת השמנת בגבינת שמנת ‭5%‬ שומן.
     
  • חשוב להסיר את השומן - ניתן לבקש מהקצב להסיר את השומן הגלוי לעין. מהעוף - להסיר את העור, כמובן בטרם הבישול.
פרטים והרשמה