כושר ובריאות
 
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
דיאטה ותזונה
 
טיפים לתזונה וכושר בחגיםבחזרה לגזרה לאחר לידההקשר בין תזונה לעור הפניםדיאטה נשיתמיתוסים על מוצרי חלבחלב והקשר לבריאות עצם ומשקלעונת מעבר וההשפעות על התזונהכאבי מחזור ותזונה מאוזנתמיתוסים בתזונההרגלי תזונה למשפחהההפתעות הטובות בביצההאם הביצה טרייה?מיתוסים נפוצים על חלב מוצריובישול בריאכיצד לנהוג עם מאכלים בקיץ?10 טיפים לתזונה מותאמת בקיץמהו האריתריתול?מתרעננים תוך כדי תנועהמבנה גוף וההיבט התזונתיטיפים תזונתיים לסטודנטיםחופשה בחו"ל-הלכה הדיאטה?הכורכום-לא רק תבליןמה בין סוכרת, תזונה וספורט?התנהגות אכילה בקיץחג החנוכה, סופגניות ומה שבינהןתה - המשקה החורפי הבריא ביותרתה ירוק זה כל הסיפור...להתחיל דיאטהשתית מים בחורףחילוף חומרים בקרב נשיםתוויות מזוןמרכיבי תזונה חיונייםהשמנה במאה ה 21יום שישי את יודעתלעבור את החג בשלוםיום העצמאותהילד לא אוכל פירות וירקותעקרונות הבישול הדיאטטיתזונת ילדים בחופש הגדולעשרת העקרונות לתזונה נכונהמפסיקים לנשנש!הקיץ חלף והסתיו הגיעטיפים לחג חנוכהטיפ מסנדי - צריכה נבונה של בקרטיפ מסנדי - אוכלים בחוץלא על הסנדוויץ לבדועבודה במשמרותמה אוכלים לפני ואחרי אימוןהקשר בין ספורט, תזונה ושיערצריכה נבונה בעידן היוקר והשפעתזונת נשיםסלטים וירקות ומה שבניהםצלוליט"מאסטר שף" לתזונה כשיוצאים למסעדה10 מזונות על וטרדנטים שעדיין לא טעמתןקניות לראש השנההשמנה בטניתארוחת ביניים משביעהטיפים תזונתיים לאורח חיים בריאויטמין Cחמוציותפתיתאלטמן מטיסים אותך לאולימפיאדהקפה שחור: אם רצים כן שותיםמליון קערות חסה לא יהפכו אותך לרזה!הרצאה תזונת האם בהריון והנקהעשר סיבות לשתיית קפה
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

השמנה בטנית ממה היא נובעת ואיך להימנע?

השמנה בטנית אצל נשים

השמנה בטנית הידועה גם בשם 'השמנת תפוח', היא תוצאה של הצטברות תאי שומן בחלל הבטן, ומהווה גורם סיכון בהתפתחות מחלות מטבוליות כגון: סכרת, מחלות כלי דם ומחלות לב; בניגוד להשמנה במקומות אחרים בגוף שאינה  מסוכנת בריאותית.

כיצד מודדים השמנה בטנית?

 הדרך הפשוטה והנוחה ביותר למדוד השמנה בטנית היא באמצעות מדידת היקף המותניים. היקף המותניים המומלץ אצל גברים הוא 102 ס"מ ו- 88 ס"מ אצל נשים. היקף המותניים מודד את כמות השומן הפעיל בגוף. בניגוד לשומן באזורים אחרים בגוף, השומן בבטן אינו נמצא מתחת לעור- אלא מתחת לשרירים ובין האברים הפנימיים בחלל הבטן. הדבר מסוכן היות ושומן שמגיע לכבד מפריע לתפקידו החשוב בסינון הדם, ונטרול חומרים לא רצויים, ושומן בכלי הדם גורם לחסימה של העורקים.

ממה נובעת השמנה בטנית?

 השמנה בטנית נובעת בעיקר משינויים פיזיולוגיים החלים בגוף בגיל המעבר, כשאז חלים שינויים חדים בגוף האשה, ובצורה רשמית, האזור הבטני כבר לא יהווה מוקד התעברות. אך יש סיבות נוספות: אורח חיינו גם הוא משפיע על משמנינו, אנו כבר לא פעילים פיזית כמו בעבר ואורח החיים שלנו יושבני. סיבות נוספות להשמנה בטנית נובעות מ'נשנושים'.

איך נמנעים מהשמנה בטנית?

ניתן להימנע מהשמנה בטנית באמצעות פעילות אירובית ואימוני כוח (תרגילים באמצעות גומיות) של לפחות 4 שעות בשבוע, בתוספת שמירה על דיאטה בצורה מתונה- אך חשוב לציין שדיאטה לבדה לא מספיקה. הסיבה היא פשוטה: כשאוכלים פחות- חילוף החומרים יורד, לעומת זאת כשעושים ספורט חילוף החומרים מואץ ומפרק יותר שומן.

כדאי ורצוי להמעיט במזונות פחמימתיים, ואם ובמידה ואוכלים פחמימות אצוי פחמימות מורכבות שמשפיעות טוב יותר מטבולית על הגוף: קטניות, אורז מלא, קמח מלא וכו'. 

פרטים והרשמה