כושר ובריאות
 
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
דיאטה ותזונה
 
טיפים לתזונה וכושר בחגיםבחזרה לגזרה לאחר לידההקשר בין תזונה לעור הפניםדיאטה נשיתמיתוסים על מוצרי חלבחלב והקשר לבריאות עצם ומשקלעונת מעבר וההשפעות על התזונהכאבי מחזור ותזונה מאוזנתמיתוסים בתזונההרגלי תזונה למשפחהההפתעות הטובות בביצההאם הביצה טרייה?מיתוסים נפוצים על חלב מוצריובישול בריאכיצד לנהוג עם מאכלים בקיץ?10 טיפים לתזונה מותאמת בקיץמהו האריתריתול?מתרעננים תוך כדי תנועהמבנה גוף וההיבט התזונתיטיפים תזונתיים לסטודנטיםחופשה בחו"ל-הלכה הדיאטה?הכורכום-לא רק תבליןמה בין סוכרת, תזונה וספורט?התנהגות אכילה בקיץחג החנוכה, סופגניות ומה שבינהןתה - המשקה החורפי הבריא ביותרתה ירוק זה כל הסיפור...להתחיל דיאטהשתית מים בחורףחילוף חומרים בקרב נשיםתוויות מזוןמרכיבי תזונה חיונייםהשמנה במאה ה 21יום שישי את יודעתלעבור את החג בשלוםיום העצמאותהילד לא אוכל פירות וירקותעקרונות הבישול הדיאטטיתזונת ילדים בחופש הגדולעשרת העקרונות לתזונה נכונהמפסיקים לנשנש!הקיץ חלף והסתיו הגיעטיפים לחג חנוכהטיפ מסנדי - צריכה נבונה של בקרטיפ מסנדי - אוכלים בחוץלא על הסנדוויץ לבדועבודה במשמרותמה אוכלים לפני ואחרי אימוןהקשר בין ספורט, תזונה ושיערצריכה נבונה בעידן היוקר והשפעתזונת נשיםסלטים וירקות ומה שבניהםצלוליט"מאסטר שף" לתזונה כשיוצאים למסעדה10 מזונות על וטרדנטים שעדיין לא טעמתןקניות לראש השנההשמנה בטניתארוחת ביניים משביעהטיפים תזונתיים לאורח חיים בריאויטמין Cחמוציותפתיתאלטמן מטיסים אותך לאולימפיאדהקפה שחור: אם רצים כן שותיםמליון קערות חסה לא יהפכו אותך לרזה!הרצאה תזונת האם בהריון והנקהעשר סיבות לשתיית קפה
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

השמנה במאה ה 21

ב- 30 השנים האחרונות עלה אחוז האוכלוסייה השמנה בעולם. להשמנה בתקופתנו סיבות רבות, החל מגורמים גנטיים, אורח חיים יושבני, תזונת השפע העוטפת אותנו ותאוות האכילה.
לגורמים הגנטיים השפעה מינימלית, כנראה, שכן בטווח של 30 שנה לא חל שינוי במטען הגנטי, כך שלגורמים האחרים השפעה ניכרת בהרבה.
בישראל סובלת כ- 40% מהאוכלוסייה מעודף משקל. אם בעבר היתה ההשמנה נחלת האוכלוסייה הבוגרת, הרי שכיום ניצני ההשמנה מתחילים להראות כבר בגיל הילדות וסיבותיהם זהות. בנוסף, לילד שאחד מהוריו שמנים סיכוי של 40% להיות מבוגר שמן, ואם שני הוריו שמנים, סיכוייו מוכפלים ל-80%.
ההשמנה מוגדרת כמגיפה הן בגלל מימדיה, והן בגלל סיכוניה, החל משומנים בדם, סוכרת, יתר לחץ דם, בעיות לב, ועד לבעיות במפרקים והשפעות על דימוי הגוף.
הגדרת עודף המשקל נמדדת ע"פ נתוני BMI (חישוב המשקל בקילוגרמים מחולק בגובה בריבוע) ועל פי אחוז השומן בגופנו.
טווח BMI תקין נע מ- 20-24.9, וטווח אחוז שומן תקין נע מ- 20-30% בקרב נשים ו- 17-25% שומן בקרב גברים.
מחקרים מראים, שירידה במשקל בטווח של 5-10% מהמשקל העודף משפרת מדדים בריאותיים, ותורמת לאריכות החיים.
הרזייה, אם כך, היא כורח המציאות. קיימות אפשרויות רבות, התלויות בכוח הרצון של המטופל, גורמי הסיכון הנוספים להשמנה וחומרת ההשמנה, ביניהן: ניתוחים שונים (קיצור קיבה, טבעת), טיפולים תרופתיים (קסניקל, רדוקטיל) ודיאטות הכוללות תפריט, שינוים התנהגותיים בעזרת תמיכה וייעוץ מקצועי בתחום.

הדרך הנכונה לירידה במשקל וחיטוב הגוף חייבת להתחיל בשינוי דפוסי החשיבה. גם אם תהליך ההרזיה מבוצע בדרך בריאטרית (ניתוחית) או בשילוב תרופות, שינוי ה"ראש השמן" חייב בהכרח לקרות. השינוי העיקרי הנדרש הינו בלמידת גבולות מתאימים באכילה, וההבנה שהאוכל הוא אכן מהנה ותפקידו בחיינו חשוב, אך אינו חשוב מדי.
ההבנה שדיאטה איננה עוד שלב זמני בחיינו, אלא אימוץ אורח חיים נכון ושינוי הרגלי אכילה, תסייע לנו להתמיד, ותפחית את סף התסכול שרבים חווים בתהליך.
למידת תחושת הרעב, סיפוק צרכים של אכילה רגשית בדרך אחרת, אכילה איטית, פיזור ארוחות על פני שעות היום ושילוב אורח חיים גופני פעיל- הם נלמדים. לכן, התמיכה והליווי המקצועי חשובים כל כך, עוזרים להתגבר על רגעי המשבר ולראות את התהליך כשינוי הוליסטי.
מוטיבציה גבוהה ורצון לשינוי תוך ליווי והתאמה אישית, המסייעת באימוץ אורח חיים נכון יותר וירידה איטית במשקל לאורך זמן, המאפשרת הטמעת השינויים הפסיכולוגים המתרחשים בדרך והסתגלות לשינוי - יבטיחו הצלחה מקסימלית, שגם אם היא איננה מושלמת או תואמת את סף הציפיות ההתחלתי, הרי היא צעד קריטי בדרך אל התוצאות הרצויות.
 

פרטים והרשמה