כושר ובריאות
 
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
דיאטה ותזונה
 
טיפים לתזונה וכושר בחגיםבחזרה לגזרה לאחר לידההקשר בין תזונה לעור הפניםדיאטה נשיתמיתוסים על מוצרי חלבחלב והקשר לבריאות עצם ומשקלעונת מעבר וההשפעות על התזונהכאבי מחזור ותזונה מאוזנתמיתוסים בתזונההרגלי תזונה למשפחהההפתעות הטובות בביצההאם הביצה טרייה?מיתוסים נפוצים על חלב מוצריובישול בריאכיצד לנהוג עם מאכלים בקיץ?10 טיפים לתזונה מותאמת בקיץמהו האריתריתול?מתרעננים תוך כדי תנועהמבנה גוף וההיבט התזונתיטיפים תזונתיים לסטודנטיםחופשה בחו"ל-הלכה הדיאטה?הכורכום-לא רק תבליןמה בין סוכרת, תזונה וספורט?התנהגות אכילה בקיץחג החנוכה, סופגניות ומה שבינהןתה - המשקה החורפי הבריא ביותרתה ירוק זה כל הסיפור...להתחיל דיאטהשתית מים בחורףחילוף חומרים בקרב נשיםתוויות מזוןמרכיבי תזונה חיונייםהשמנה במאה ה 21יום שישי את יודעתלעבור את החג בשלוםיום העצמאותהילד לא אוכל פירות וירקותעקרונות הבישול הדיאטטיתזונת ילדים בחופש הגדולעשרת העקרונות לתזונה נכונהמפסיקים לנשנש!הקיץ חלף והסתיו הגיעטיפים לחג חנוכהטיפ מסנדי - צריכה נבונה של בקרטיפ מסנדי - אוכלים בחוץלא על הסנדוויץ לבדועבודה במשמרותמה אוכלים לפני ואחרי אימוןהקשר בין ספורט, תזונה ושיערצריכה נבונה בעידן היוקר והשפעתזונת נשיםסלטים וירקות ומה שבניהםצלוליט"מאסטר שף" לתזונה כשיוצאים למסעדה10 מזונות על וטרדנטים שעדיין לא טעמתןקניות לראש השנההשמנה בטניתארוחת ביניים משביעהטיפים תזונתיים לאורח חיים בריאויטמין Cחמוציותפתיתאלטמן מטיסים אותך לאולימפיאדהקפה שחור: אם רצים כן שותיםמליון קערות חסה לא יהפכו אותך לרזה!הרצאה תזונת האם בהריון והנקהעשר סיבות לשתיית קפה
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

אכילה נכונה גם בקיץ

התנהגות אכילה בקיץ

איילת נדיב , דיאטנית קלינית M.Sc. מנהלת מקצועית דיאטה, סטודיו C

תקופת הקיץ, ובתוכה החופשה: עם משפחה, ילדים מועדת להיות תקופה סבוכה יותר בעבור אלה הרוצות לשמור על שיגרת אכילתן, ובטח ובטח על משקלן.
בתקופה זו נהוג יותר לצאת למסעדות, לנפוש בחיק הטבע, לנסוע לחופשות בבתי מלון או סתם לשבור את שיגרת היום.בתוך שבירת שיגרה שכזו היכולת לשמור על שיגרת אכילה נראית לעיתים כבעייתית עד בלתי אפשרית. אך תכנון, ורצון אמיתי לנהל דפוסי אכילה נורמטיבים גם במצב שכזה, יכולים בהחלט להביא אותנו לאכילה הגיונית ורצויה, ללא כל עודפי קילוגרמים.
יש שוני מהותי גדול כמובן בין התנהלות חד שבועית במסעדה, או פיקניק משפחת בסגנון "על האש", לבין חבילה שלמה של אכילה בבית מלון. יחד עם זאת אם ננהל שגרות התנהגות נכונים, מצב זה יכול להיות בעבורנו ככלי לכל מצב כזה.

המלצה הראשונה היא לאכול אכילה פיזיולוגית, מתוך תחושת רעב ועד להגעת תחושת השובע הפרטית שלנו, ולהזהר מאכילה חברתית שסוחפת אותנו לאכילת כמויות גדולות יותר ובלתי ראויות.
במצבים כאלו אנו יכולים בהחלט להרגיש בנוח בכל סיטואציה :אכילה במסעדה, וכן כל מסעדה שהיא, פיקניק בפארק או על חוף הים, אכילה בבית מלון ועוד.
הכלל השני הוא לבחון ולבדוק "מה בנמצא?", כלומר מה מגישים בבופה בבית מלון, מה בתפריט במסעדה, מה החברים הביאו. מראש נקודת ההנחה היא שלא ננסה לשים על הצלחת את כל מה שמוגש, שניבחר בבחירות היותר מיוחדות בעבורנו, כאלו שמזכירות לנו את טעם החופשה, ונשתדל שאלו לא יהיו המנות הכי עתירות. כלומר פחות המטוגנים, המוקרמים והשמנתיים.

בעבור חלקנו גם אם אנו לא יוצאים לחופשה מסודרת, ההמצאות בבית, בחיק המשפחה, הילדים שנמצאים רוב היום בבית, והמטבח שמתנהל סביבם כמעט לעיתים ללא הפסקה, דורש מאיתנו גם כן כוחות מיוחדים והתארגנות מצידנו שלא להיסחף לאכילה שלהם. תמיד לחתוך גם ירקות, שיהיו זמינים פירות, שהמוצרים הבריאים לא יחסרו ולתכנן בתוך כל האי שיגרה ארוחות על מנת שנהיה שבעים מאוכל ולא מנישנושים וחטיפות, שהם אלו שלרוב עתירי קלוריות ושומן.
גם בעבור בני המשפחה, ומי שמצליח עדיין לשלוט באכילת ילדיו, רצוי שבתקופה ארוכה זו, שנערכת לעיתים על פני חודשיים ויותר נזכור שאכילה בריאה ומאוזנת חשובה, שכן לא מדובר במספר ימים, אלא בפרק זמן ארוך (כשישית מהשנה).

שילוב של ספורט, במיוחד בקיץ, שזו תקופה שוקקת חיים במדינתנו החמה, יעזור לנו לשמור הן על שיגרת האכילה, הן על תפקוד גופנו וגם על מצב רוחנו.

פרטים והרשמה