כושר ובריאות
 
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
דיאטה ותזונה
 
טיפים לתזונה וכושר בחגיםבחזרה לגזרה לאחר לידההקשר בין תזונה לעור הפניםדיאטה נשיתמיתוסים על מוצרי חלבחלב והקשר לבריאות עצם ומשקלעונת מעבר וההשפעות על התזונהכאבי מחזור ותזונה מאוזנתמיתוסים בתזונההרגלי תזונה למשפחהההפתעות הטובות בביצההאם הביצה טרייה?מיתוסים נפוצים על חלב מוצריובישול בריאכיצד לנהוג עם מאכלים בקיץ?10 טיפים לתזונה מותאמת בקיץמהו האריתריתול?מתרעננים תוך כדי תנועהמבנה גוף וההיבט התזונתיטיפים תזונתיים לסטודנטיםחופשה בחו"ל-הלכה הדיאטה?הכורכום-לא רק תבליןמה בין סוכרת, תזונה וספורט?התנהגות אכילה בקיץחג החנוכה, סופגניות ומה שבינהןתה - המשקה החורפי הבריא ביותרתה ירוק זה כל הסיפור...להתחיל דיאטהשתית מים בחורףחילוף חומרים בקרב נשיםתוויות מזוןמרכיבי תזונה חיונייםהשמנה במאה ה 21יום שישי את יודעתלעבור את החג בשלוםיום העצמאותהילד לא אוכל פירות וירקותעקרונות הבישול הדיאטטיתזונת ילדים בחופש הגדולעשרת העקרונות לתזונה נכונהמפסיקים לנשנש!הקיץ חלף והסתיו הגיעטיפים לחג חנוכהטיפ מסנדי - צריכה נבונה של בקרטיפ מסנדי - אוכלים בחוץלא על הסנדוויץ לבדועבודה במשמרותמה אוכלים לפני ואחרי אימוןהקשר בין ספורט, תזונה ושיערצריכה נבונה בעידן היוקר והשפעתזונת נשיםסלטים וירקות ומה שבניהםצלוליט"מאסטר שף" לתזונה כשיוצאים למסעדה10 מזונות על וטרדנטים שעדיין לא טעמתןקניות לראש השנההשמנה בטניתארוחת ביניים משביעהטיפים תזונתיים לאורח חיים בריאויטמין Cחמוציותפתיתאלטמן מטיסים אותך לאולימפיאדהקפה שחור: אם רצים כן שותיםמליון קערות חסה לא יהפכו אותך לרזה!הרצאה תזונת האם בהריון והנקהעשר סיבות לשתיית קפה
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

ויטמין C

ויטמין C

האם נטילת תוסף ויטמין C יכול למנוע התקררויות באוכלוסייה הרגילה ?

ויטמין C חיוני עבור רקמת החיבור וריפוי פצעים, הוא חשוב לבניית עצם ובנוסף משתתף בבניית הורמונים, בחילוף חומרים של חומצות אמינו ובספיגת ברזל. ויטמין C מחזק את המערכת החיסונית, חיוני להחלמה לאחר ניתוחים, שומר על גמישות כלי הדם, מחליש סימפטומים של אסטמה ואלרגיות ומחקרים מראים גם שיש לו תפקיד אנטיאוקסידנטי ונוגד דלקת. בעבר סברו, כי נטילתו מסייעת למנוע הדבקות בשפעת ולכן עד היום יש שנוטלים תוסף ויטמין C בתקופת עונת המעבר והחורף במחשבה שזה יסייע למניעת מחלות כמו שפעת והתקררויות. למעשה ממחקרים שנערכו באוכלוסייה בוגרת רגילה לא נמצאה הוכחה כי נטילת תוסף ויטמין C מגן מפני הדבקות או מונע התקררות.

האם נטילת תוסף ויטמין C מומלץ דווקא לאנשים העוסקים בפעילות גופנית מאומצת למניעת התקררויות?

פעילות הגופנית הינה סמל הבריאות, וטובה מאוד לשיפור הכושר הגופני ולצמצום הסיכון למגוון של מחלות כרוניות. יחד עם זאת פעילות גופנית מאומצת ,למשל כמו בזמן ריצת מרתון, נמצאה שישנה פגיעה בתפקוד מערכת החיסון, ומגבירה את הסיכון לזיהומים נשימתיים. מסתבר שהסיכון מוגבר עוד יותר בקרב שחיינים.

ויטמין C מסייע לשיפור תפקוד תאי מערכת החיסון ועשוי להקטין את הנטייה לזיהומים. מרבית המחקרים שנעשו  בקרב ספורטאים העוסקים בפעילות גופנית מאומצת, הראו כי נטילת תוסף ויטמין C בקרב ספורטאים יכולה להקטין את הסיכוי לזיהומים נשימתיים והתקררויות.


האם ניתן להגיע לצריכה היומית המומלצת של ויטמין C מהמזון בלבד?

ההמלצות לצריכת ויטמין C בקרב האוכלוסייה משתנה עם הגיל. ההמלצה לצריכת ויטמין C לפי ה- DRI, הן כ- 90 מ"ג לגבר מגיל 19 ו- 75 מ"ג לאישה מגיל 19 ומעלה. לילדים בגילאי 4-8 למשל, הצריכה המומלצת הינה לבנים ולבנות 25 מ"ג ליום. במצב בריאותי תקין במידה ומשלבים בתזונה מזונות העשירים בוויטמין C , ניתן להגיע בקלות לצריכה המומלצת. למשל, תפוז אחד מכיל כ-99 מ"ג ויטמין C לפרי וקיווי אחד מכיל  כ-70 מ"ג. ירקות ופירות העשירים במיוחד בוויטמין זה הם: עגבניות, פירות הדר, פלפל אדום, תותים, קיווי, פירות יער, ברוקולי, כרובית, ולכן צריכתם מומלצת. ויטמין C נהרס בחום, ורמתו יורדת כאשר זמן האחסון של הירקות והפירות ארוך. לכן אכילה של ירקות ופירות טריים מומלצת ביותר. 

פרטים והרשמה