כושר ובריאות
 
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
דיאטה ותזונה
 
טיפים לתזונה וכושר בחגיםבחזרה לגזרה לאחר לידההקשר בין תזונה לעור הפניםדיאטה נשיתמיתוסים על מוצרי חלבחלב והקשר לבריאות עצם ומשקלעונת מעבר וההשפעות על התזונהכאבי מחזור ותזונה מאוזנתמיתוסים בתזונההרגלי תזונה למשפחהההפתעות הטובות בביצההאם הביצה טרייה?מיתוסים נפוצים על חלב מוצריובישול בריאכיצד לנהוג עם מאכלים בקיץ?10 טיפים לתזונה מותאמת בקיץמהו האריתריתול?מתרעננים תוך כדי תנועהמבנה גוף וההיבט התזונתיטיפים תזונתיים לסטודנטיםחופשה בחו"ל-הלכה הדיאטה?הכורכום-לא רק תבליןמה בין סוכרת, תזונה וספורט?התנהגות אכילה בקיץחג החנוכה, סופגניות ומה שבינהןתה - המשקה החורפי הבריא ביותרתה ירוק זה כל הסיפור...להתחיל דיאטהשתית מים בחורףחילוף חומרים בקרב נשיםתוויות מזוןמרכיבי תזונה חיונייםהשמנה במאה ה 21יום שישי את יודעתלעבור את החג בשלוםיום העצמאותהילד לא אוכל פירות וירקותעקרונות הבישול הדיאטטיתזונת ילדים בחופש הגדולעשרת העקרונות לתזונה נכונהמפסיקים לנשנש!הקיץ חלף והסתיו הגיעטיפים לחג חנוכהטיפ מסנדי - צריכה נבונה של בקרטיפ מסנדי - אוכלים בחוץלא על הסנדוויץ לבדועבודה במשמרותמה אוכלים לפני ואחרי אימוןהקשר בין ספורט, תזונה ושיערצריכה נבונה בעידן היוקר והשפעתזונת נשיםסלטים וירקות ומה שבניהםצלוליט"מאסטר שף" לתזונה כשיוצאים למסעדה10 מזונות על וטרדנטים שעדיין לא טעמתןקניות לראש השנההשמנה בטניתארוחת ביניים משביעהטיפים תזונתיים לאורח חיים בריאויטמין Cחמוציותפתיתאלטמן מטיסים אותך לאולימפיאדהקפה שחור: אם רצים כן שותיםמליון קערות חסה לא יהפכו אותך לרזה!הרצאה תזונת האם בהריון והנקהעשר סיבות לשתיית קפה
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

חג החנוכה ושמירה על הגזרה

חג החנוכה, סופגניות ומה שבינהן

איילת נדיב-דיאטנית קלינית M.Sc, אחראית מקצועית דיאטה, רשת סטודיו סי

חג החנוכה, הוא מבין החגים הקשים יותר, שעוברים על שומרי הגזרה והמשקל.
נוכחתו באמצע החורף, הקשור גם כך אצלנו לאכילה יתרה, עקב תחושת הקור, לא תורם בהרבה. אורכו המתמשך על פני שמונה ימים, ובעיקר לילות של הדלקות נרות, הקשורים כמובן גם לארוחות ערב עשירות יותר, מנהג הסופגניות הקיים, הלביבות הטבולות בשמן וכמובן מסיבות חנוכה התוססות...
בשבוע עמוס זה, גם הרצון הגדול, והמוטיבציה הכבירה של שומרי הדיאטה עשוי להיות ירוד במקצת, לאור החשיפה הגדולה לכמות הסופגניות מדי יום, לריחות שלהן, ולהתפתחותן המשמעותית בשנים האחרונות, הכוללת מילויים, צבעים ולעיתים צורות חדשות המהווים גיוון אין סופי ולעיתים קרובות, בקרב רובנו רק רצון לעוד.
המטרה האפשרית בשבוע כזה היא לנסות לא לעלות במשקל, ולקבל עצירה בירידה בברכה, ללא כל רגשות אשם וייסורי מצפון. אך יחד עם זאת רצוי מאד ששאר היום יישאר הגון וברמות הדיאטה אליה אנחנו מכוונים, ולהימנע ממכשולים מיותרים, והגדרות כגון "אם הלכה הדיאטה אז עד הסוף", כי מחשבות דיכוטומיות כהן אלו, יובילו אותנו בוודאות לעלייה של לפחות קילו אחד (וזה במקרה הטוב), בשבוע שכזה.
סופגניה אחת, שאינה בתדירות יום יומית, או לביבה, שערכן נע בין 300-500 קלוריות, לא עשויה לגרום לעלייה שכזו, אך המשך אכילה אגרסיבית בהחלט שיכולה.
אם ננסה לאזן שבוע כזה, בשילוב של ספורט, הרי שהאיזון הקלורי אף יכול להסתדר, חשוב רק לרצות בכך, ואף לפנות את הזמן המתאים.

 בכדי לצאת בנזק הקלורי המינימלי ביותר להלן מספר טיפים ידידותיים:

  1. תכננו את היום מבעוד מועד, הרבו בירקות והמעיטו בשמן עד כמה שניתן.
  2. העדיפו לביבות אפויות, שערכן הקלורי יכול להסתכם ב- 100 קלוריות ליחידה
  3. העשירו את הלביבות בירקות, ובכך האחוז היחסי של תפוחי האדמה ויחד איתה ערכה הקלורי יורד לכל יחידה.
  4. השאירו את הסופגניה לסוף הארוחה והתענגו עליה עד כמה שניתן
  5. ביחרו רק את הסופגניות המגרות ביותר: החדישות, במילויים המיוחדים, על מנת שבאמת יהיו שוות כל ביס
  6. הקפידו על פעילות גופנית רצופה לאוןרך כל השבוע
  7. המנעו מלהגיע רעבים להדלקת נרות, על מנת שהריחות באויר לא יפילו אתכם, ותוכלו לשלוט באכילתכם.
  8.  העדיפו דווקא סופגניות גדולות, ששטח הפנים שלהן קטן יותר משל סופגניה קטנה ובכך היא סופגת פחות שמן בטיגון
  9. טיגון בשמן עמוק וחם מאד, יוצר זמן טיגון מינימלי, והמעטה בספיגת השמן
  10. הימנעו מלהכין סופגניות לבד בבית, כך אכילתן תמיד מרובה יותר
  11. קנו סופגניות כמספר האנשים שאמורים לאכול. קניית "ספיירים" (עודפים), תמיד עלולה להוות מכשול מיותר עבורנו.
  12. מייד לאחר החג חיזרו לימי הדיאטה השגרתיים, ופנו למלאכה להמשך ההרזיה

חג חנוכה שמח!

פרטים והרשמה