כושר ובריאות
 
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
דיאטה ותזונה
 
טיפים לתזונה וכושר בחגיםבחזרה לגזרה לאחר לידההקשר בין תזונה לעור הפניםדיאטה נשיתמיתוסים על מוצרי חלבחלב והקשר לבריאות עצם ומשקלעונת מעבר וההשפעות על התזונהכאבי מחזור ותזונה מאוזנתמיתוסים בתזונההרגלי תזונה למשפחהההפתעות הטובות בביצההאם הביצה טרייה?מיתוסים נפוצים על חלב מוצריובישול בריאכיצד לנהוג עם מאכלים בקיץ?10 טיפים לתזונה מותאמת בקיץמהו האריתריתול?מתרעננים תוך כדי תנועהמבנה גוף וההיבט התזונתיטיפים תזונתיים לסטודנטיםחופשה בחו"ל-הלכה הדיאטה?הכורכום-לא רק תבליןמה בין סוכרת, תזונה וספורט?התנהגות אכילה בקיץחג החנוכה, סופגניות ומה שבינהןתה - המשקה החורפי הבריא ביותרתה ירוק זה כל הסיפור...להתחיל דיאטהשתית מים בחורףחילוף חומרים בקרב נשיםתוויות מזוןמרכיבי תזונה חיונייםהשמנה במאה ה 21יום שישי את יודעתלעבור את החג בשלוםיום העצמאותהילד לא אוכל פירות וירקותעקרונות הבישול הדיאטטיתזונת ילדים בחופש הגדולעשרת העקרונות לתזונה נכונהמפסיקים לנשנש!הקיץ חלף והסתיו הגיעטיפים לחג חנוכהטיפ מסנדי - צריכה נבונה של בקרטיפ מסנדי - אוכלים בחוץלא על הסנדוויץ לבדועבודה במשמרותמה אוכלים לפני ואחרי אימוןהקשר בין ספורט, תזונה ושיערצריכה נבונה בעידן היוקר והשפעתזונת נשיםסלטים וירקות ומה שבניהםצלוליט"מאסטר שף" לתזונה כשיוצאים למסעדה10 מזונות על וטרדנטים שעדיין לא טעמתןקניות לראש השנההשמנה בטניתארוחת ביניים משביעהטיפים תזונתיים לאורח חיים בריאויטמין Cחמוציותפתיתאלטמן מטיסים אותך לאולימפיאדהקפה שחור: אם רצים כן שותיםמליון קערות חסה לא יהפכו אותך לרזה!הרצאה תזונת האם בהריון והנקהעשר סיבות לשתיית קפה
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

טיפים תזונתיים לאורח חיים בריא

טיפים תזונתיים לאורח חיים בריא ולהפחתת הסיכון לחלות בסרטן

  • שמרו על משקל תקין-  

שמירה על משקל תקין מורידה את הסיכון לחלות בסרטן. רצוי לקבל ייעוץ תזונתי מדיאטנית קלינית. כדי לצמצם את כמות האוכל שאוכלים רצוי להשתמש בצלחות קטנות יותר, ולצרוך מוצרי מזון הבאים באריזות קטנות. מחקרים מראים כי, הקטנת גודל הצלחת גורמת להפחתה בצריכת הקלוריות היומית ויכולה אף להגיע לחסכון של כ- 500 קלוריות ביום.  

  • תיהיו פעילים יותר במשך שעות היום-

מחקרים מראים כי עיסוק בפעילות גופנית מרובה קשור בהפחתת הסיכון לסרטן המעי הגס, סרטן רירית הרחם וסרטן השד. ההמלצה היא לעשות לפחות 30 דקות של פעילות מתונה מידי יום.

  • אכלו תזונה המבוססת על ירקות ופירות ודגנים מלאים-

הקפידו שלפחות שני שליש מהצלחת  תהיה עשירה בירקות, פירות ודגנים מלאים.ירקות ופירות עשירים בסיבים תזונתיים וויטמינים ומינרלים. צריכה של 10 גרם של סיבים תזונתיים ביום מפחיתה את הסיכון לסרטן המעי הגס. למשל ניתן לקבל את הכמות המומלצת ע"י אכילה של כוס פסטה מלאה עם 2/3 כוס של פרחי ברוקולי.

  • המעיטו בצריכת בשר אדום והמנעו מצריכה של בשר מעובד-

נמצא קשר מובהק בין צריכה מרובה של בשר אדום וצריכה של בשר מעובד לסרטן המעי הגס.

  • הפחיתו בצריכת משקאות אלכוהולים-

במחקרים אפידמיולוגיים נמצאה עדות לכך ששתיית משקאות אלכוהוליים עלולה לגרום להיווצרות סרטן בבני אדם. שתיית אלכוהול מופרזת נמצאה כמעלה סיכון לתמותה מסוגי סרטן שונים. ההמלצה היא לא לעבור על כמות של מנה אחת ליום לאישה ועד 2 מנות לגבר. מנה יומית מוגדרת כפחית או בקבוק בירה (330 מ"ל), כוס יין (200 מ"ל) או כוסית משקה חריף (30-40 מ"ל).

  • הקפידו על תזונה דלה במלח-

צריכה של תזונה עשירה במלח קשורה בעליית הסיכון לחלות בסרטן. לאנשים בריאים מומלץ לצרוך לא יותר מ־2,300 מ"ג נתרן, כמות השווה לכפית מלח אחת בלבד ביום. אנשים שסובלים ממחלות לב, סוכרת וכליות צריכים להסתפק בכמות קטנה יותר שאינה עולה על 1,500 מ"ג נתרן ליום. כמויות גדולות של מלח מצויות בסלטים מוכנים, כמו חומוס וטחינה, בנקניקים, בחמוצים, בשימורים, בבשר ובעופות שעברו הכשרה, באבקות מרק, בדגים מלוחים, בגבינות קשות, בחטיפים, בקטשופ, במוצרים להכנה מהירה, ברוטב סויה, בשקדי מרק, בדגני בוקר במאפים מלוחים וגם במאפים מתוקים.

פרטים והרשמה