כושר ובריאות
 
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
דיאטה ותזונה
 
טיפים לתזונה וכושר בחגיםבחזרה לגזרה לאחר לידההקשר בין תזונה לעור הפניםדיאטה נשיתמיתוסים על מוצרי חלבחלב והקשר לבריאות עצם ומשקלעונת מעבר וההשפעות על התזונהכאבי מחזור ותזונה מאוזנתמיתוסים בתזונההרגלי תזונה למשפחהההפתעות הטובות בביצההאם הביצה טרייה?מיתוסים נפוצים על חלב מוצריובישול בריאכיצד לנהוג עם מאכלים בקיץ?10 טיפים לתזונה מותאמת בקיץמהו האריתריתול?מתרעננים תוך כדי תנועהמבנה גוף וההיבט התזונתיטיפים תזונתיים לסטודנטיםחופשה בחו"ל-הלכה הדיאטה?הכורכום-לא רק תבליןמה בין סוכרת, תזונה וספורט?התנהגות אכילה בקיץחג החנוכה, סופגניות ומה שבינהןתה - המשקה החורפי הבריא ביותרתה ירוק זה כל הסיפור...להתחיל דיאטהשתית מים בחורףחילוף חומרים בקרב נשיםתוויות מזוןמרכיבי תזונה חיונייםהשמנה במאה ה 21יום שישי את יודעתלעבור את החג בשלוםיום העצמאותהילד לא אוכל פירות וירקותעקרונות הבישול הדיאטטיתזונת ילדים בחופש הגדולעשרת העקרונות לתזונה נכונהמפסיקים לנשנש!הקיץ חלף והסתיו הגיעטיפים לחג חנוכהטיפ מסנדי - צריכה נבונה של בקרטיפ מסנדי - אוכלים בחוץלא על הסנדוויץ לבדועבודה במשמרותמה אוכלים לפני ואחרי אימוןהקשר בין ספורט, תזונה ושיערצריכה נבונה בעידן היוקר והשפעתזונת נשיםסלטים וירקות ומה שבניהםצלוליט"מאסטר שף" לתזונה כשיוצאים למסעדה10 מזונות על וטרדנטים שעדיין לא טעמתןקניות לראש השנההשמנה בטניתארוחת ביניים משביעהטיפים תזונתיים לאורח חיים בריאויטמין Cחמוציותפתיתאלטמן מטיסים אותך לאולימפיאדהקפה שחור: אם רצים כן שותיםמליון קערות חסה לא יהפכו אותך לרזה!הרצאה תזונת האם בהריון והנקהעשר סיבות לשתיית קפה
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

גודל המנה - צורך או הרגל?

דמייני את הסיטואציה הבאה:

את מגיעה לאירוע. בהתחלה ישנו כיבוד בקבלת הפנים. אחר כך סלטים ומנות פתיחה, מנה ראשונה, מנה עיקרית וקינוח. כל זה מלווה בשתייה מתוקה ואלכוהול. את טועמת, אוכלת מנה, או אפילו חצי מנה מכל סוג. זה נשמע מעט, נכון?
עכשיו העתיקי את הסיטואציה הזאת לזמן ומקום אחר. את בבית. מתיישבת לאכול ארוחת ערב. אוכלת מנת פתיחה, סלט, דג, סטייק, קינוח... מה, את כל זה?! פתאום זה נראה ממש הרבה!

אירועים, מסעדות וחופשות הם דוגמא נהדרת לסיטואציות בהן קל (ומפתה) להתעלם מתחושת השובע שלנו ולהמשיך לאכול הרבה יותר ממה שצריך.

כמה טיפים שבכל זאת יעזרו לך לאכול במידה:

  • את יושבת במסעדה. הזמנת מנה ממש טעימה, שעלתה לא מעט כסף. את נהנית מכל ביס. האמת היא, שאת כבר מלאה, אבל... לא יכולה לזרוק את מה שנשאר. הפתרון? בקשי לארוז. כך תצאי בהרגשה קלילה וגם תרוויחי ארוחת צהריים טעימה ליום המחרת.
     
  • כשאת מתלבטת האם להזמין עוד מנה או לקחת תוספת, המתיני 10 דקות עם ההחלטה. זה ייתן לאותות השובע להגיע למח ולטעמו של האוכל בפה להיחלש. את תופתעי לראות שברב הפעמים- כבר לא בא לך עוד.
     
  • כשאת לוקחת אוכל בקופסא לעבודה, העבירי אותו לצלחת ורק אז אכלי. הצורה של הקופסא יוצרת אשליית גודל משמעותית. את תופתעי לראות את גודלה האמיתי של המנה, וכמה יותר קל לך לאכול פחות.
     
  • ולסיום, תרגיל קטן: בארוחת הצהריים הקרובה שלך, אכלי רק 3/4 ממה שיש לך בצלחת. אם את חוששת להישאר רעבה, מלאי את הצלחת מעט יותר מבדרך כלל, כך שהכמות הנאכלת בפועל- זהה. תרגלי את היכולת להשאיר אוכל בצלחת!

מאת סנדי - דיאטנית קלינית בסטודיו C

פרטים והרשמה