כושר ובריאות
 
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
דיאטה ותזונה
 
טיפים לתזונה וכושר בחגיםבחזרה לגזרה לאחר לידההקשר בין תזונה לעור הפניםדיאטה נשיתמיתוסים על מוצרי חלבחלב והקשר לבריאות עצם ומשקלעונת מעבר וההשפעות על התזונהכאבי מחזור ותזונה מאוזנתמיתוסים בתזונההרגלי תזונה למשפחהההפתעות הטובות בביצההאם הביצה טרייה?מיתוסים נפוצים על חלב מוצריובישול בריאכיצד לנהוג עם מאכלים בקיץ?10 טיפים לתזונה מותאמת בקיץמהו האריתריתול?מתרעננים תוך כדי תנועהמבנה גוף וההיבט התזונתיטיפים תזונתיים לסטודנטיםחופשה בחו"ל-הלכה הדיאטה?הכורכום-לא רק תבליןמה בין סוכרת, תזונה וספורט?התנהגות אכילה בקיץחג החנוכה, סופגניות ומה שבינהןתה - המשקה החורפי הבריא ביותרתה ירוק זה כל הסיפור...להתחיל דיאטהשתית מים בחורףחילוף חומרים בקרב נשיםתוויות מזוןמרכיבי תזונה חיונייםהשמנה במאה ה 21יום שישי את יודעתלעבור את החג בשלוםיום העצמאותהילד לא אוכל פירות וירקותעקרונות הבישול הדיאטטיתזונת ילדים בחופש הגדולעשרת העקרונות לתזונה נכונהמפסיקים לנשנש!הקיץ חלף והסתיו הגיעטיפים לחג חנוכהטיפ מסנדי - צריכה נבונה של בקרטיפ מסנדי - אוכלים בחוץלא על הסנדוויץ לבדועבודה במשמרותמה אוכלים לפני ואחרי אימוןהקשר בין ספורט, תזונה ושיערצריכה נבונה בעידן היוקר והשפעתזונת נשיםסלטים וירקות ומה שבניהםצלוליט"מאסטר שף" לתזונה כשיוצאים למסעדה10 מזונות על וטרדנטים שעדיין לא טעמתןקניות לראש השנההשמנה בטניתארוחת ביניים משביעהטיפים תזונתיים לאורח חיים בריאויטמין Cחמוציותפתיתאלטמן מטיסים אותך לאולימפיאדהקפה שחור: אם רצים כן שותיםמליון קערות חסה לא יהפכו אותך לרזה!הרצאה תזונת האם בהריון והנקהעשר סיבות לשתיית קפה
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

כאבי מחזור והקשר לתזונה

כאבי מחזור ותזונה מאוזנת

כאבי מחזור הם תופעה שכיחה בקרב נשים, לרוב הם מקדימים ומופיעים מספר ימים לפני הדימום הווסתי, ועד ליומיים שלושה הראשונים בימי המחזור עצמו.
כאבי המחזור תוקפים באזור הבטן התחתונה, ומלווים בכאבי גב ולעיתים גם ירכיים.
יש נשים רבות אצלן התופעה מלווה גם בכאבי ראש חזקים (ולעיתים אף מיגרנות), בחילות ותחושת חוסר נוחות במערכת העיכול.
הכאבים נובעים משינויים הורמונאליים: ההורמון פרוסטגלנדין הוא האחראי להתכווצות הרחם.ᅠ

ניתן להעזר במשככי כאבים, אך לתזונה עצמה גם תפקיד מכריע בהקלת הכאבים.

ויטמין E
- ויטמין זה הנו נוגד חמצון, ומסייע לגוף להלחם ברדיקאלים חופשיים. מצאו שהויטמין מחליש את הסימפטומים הפיזיים.
מזונות עתירי ויטמין E: שמן קנולה, זרעי חמניות, שקדים ואגוזים.

אומגה 3- אומגה 3 אחראי לצימצום הפרשת ההורמון פרוסטגלנדין, , ובכך מקל על התכווצות הרחם.
ניתן לצרוך באופן קבוע אומגה 3 או לקחתו כ- 10 ימים לפני קבלת הווסת.
מזונות עשירים באומגה 3: זרעי פשתן, אגוזי מלך, דג הליבוט וסלומון.

מגנזיום - המגנזיום הנו מינרל האחראי לוויסות המערכת העצבית , ומקל בצורה זו על הכאבים.
מינרל זה ניתן למצוא ב- ירקות ירוקים, חלב, בשר ודגנים מלאים.

סידן - גם הוא מינרל העוזר בוויסות המערכת העצבית, וקשור להתכווצות שרירים. במחקרים שונים מצאו שנטילת 1200 מ"ג סידן ליום מצמצם את הנפיחות וספיחת הנוזלים המלווה לימי המחזור, ומטשטש את תחושת הרעב .
יש לציין שכמות זו קשה להגיע בתצרוכת יומית, ועל כן ניתן לשלב תוסף תזונה המכיל כמות זו של סיד.
מזונות עשירים בסידן: טחינה, שומשום, שקדים, סרדינים ומוצרי חלב.

ויטמין B-6- ויטמין זה עשוי להקל על כאבי המחזור. הוא אחראי לוויסות מערכת העצבים, ומעלה את רמות הסרוטונין בגופנו, האחראי לתחושה נינוחה ושלווה, שגם היא קשורה בדרך זו או אחרת לסף הכאב.
גם ויטמין זה או נטילת קומפלקס B (שהנו שילוב של מספר ויטמיני B) יחד יכול להקל.
מזונות עשירים הויטמין זה: בננה, דגנים מלאים, בשר.

בכל מקרה לאורך תקופה זו מומלץ להקפיד על אכילה מאוזנת, ולהמנע מ"בולמוסי" העלולים בנוסף להקשות על מערכת העיכול, מומלץ לצרוך יותר פחמימות, ובעיקר מורכבות, כגון: לחם, אורז מלא, קינואה וכו', על מנת ליצור איזון ורוגע בגוף, להקפיד על שתיה מרובה ולהקפיד על פעילות גופנית שגרתית. שינה ונינוחות עוזרים תמיד ובמיוחד סביב תקופה זו.

מאת : איילת נדיב דיאטנית קלינית M.Sc, מנהלת מחלקת הדיאטה ברשת סטודיו C

פרטים והרשמה