כושר ובריאות
 
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
דיאטה ותזונה
 
טיפים לתזונה וכושר בחגיםבחזרה לגזרה לאחר לידההקשר בין תזונה לעור הפניםדיאטה נשיתמיתוסים על מוצרי חלבחלב והקשר לבריאות עצם ומשקלעונת מעבר וההשפעות על התזונהכאבי מחזור ותזונה מאוזנתמיתוסים בתזונההרגלי תזונה למשפחהההפתעות הטובות בביצההאם הביצה טרייה?מיתוסים נפוצים על חלב מוצריובישול בריאכיצד לנהוג עם מאכלים בקיץ?10 טיפים לתזונה מותאמת בקיץמהו האריתריתול?מתרעננים תוך כדי תנועהמבנה גוף וההיבט התזונתיטיפים תזונתיים לסטודנטיםחופשה בחו"ל-הלכה הדיאטה?הכורכום-לא רק תבליןמה בין סוכרת, תזונה וספורט?התנהגות אכילה בקיץחג החנוכה, סופגניות ומה שבינהןתה - המשקה החורפי הבריא ביותרתה ירוק זה כל הסיפור...להתחיל דיאטהשתית מים בחורףחילוף חומרים בקרב נשיםתוויות מזוןמרכיבי תזונה חיונייםהשמנה במאה ה 21יום שישי את יודעתלעבור את החג בשלוםיום העצמאותהילד לא אוכל פירות וירקותעקרונות הבישול הדיאטטיתזונת ילדים בחופש הגדולעשרת העקרונות לתזונה נכונהמפסיקים לנשנש!הקיץ חלף והסתיו הגיעטיפים לחג חנוכהטיפ מסנדי - צריכה נבונה של בקרטיפ מסנדי - אוכלים בחוץלא על הסנדוויץ לבדועבודה במשמרותמה אוכלים לפני ואחרי אימוןהקשר בין ספורט, תזונה ושיערצריכה נבונה בעידן היוקר והשפעתזונת נשיםסלטים וירקות ומה שבניהםצלוליט"מאסטר שף" לתזונה כשיוצאים למסעדה10 מזונות על וטרדנטים שעדיין לא טעמתןקניות לראש השנההשמנה בטניתארוחת ביניים משביעהטיפים תזונתיים לאורח חיים בריאויטמין Cחמוציותפתיתאלטמן מטיסים אותך לאולימפיאדהקפה שחור: אם רצים כן שותיםמליון קערות חסה לא יהפכו אותך לרזה!הרצאה תזונת האם בהריון והנקהעשר סיבות לשתיית קפה
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

להתחיל דיאטה (בכל פעם מחדש)

אין זה סוד כי תהליך דיאטה הוא תהליך ארוך ולעיתי אף מתיש.
רובנו מוכנים לתהליך זה מאחר שאנו רוצים בשינוי הנשגב: הן במראה גופנו, והן בתחושת השליטה ובהרגלי האכילה הנכונים שאנו רוצים לסגל לנו.


אך מאחר שהשינוי מגיע לאחר התמדה ובצעדים קטנים, קורה שמתעייפים בדרך. ההשקעה לא תמיד מצליחה להניב את התוצאות אליהם אנו מייחלים, תחושת הויתור ולעיתים ההחמצה, גורמות לנו תסכול ולעיתים לשבירות קטנות בדרך, ועד ליציאה מוחלטת מהתהליך, כמו כדור שלג שמתגלגל מעצמו.


לעיתים הכוחות שלנו מרובים, אך הפיתויים שבדרך, העולם שממשיך בדרכו ללא מנהגי דיאטה סבירים גורם לנו להישחק.
במצבים אלו, חלקנו , מתוך חשיבה דיכוטומית, הורסים את התהליך כליל וחוזרים אליו רק כעבור זמן רב: אחרי שהעלנו בינתיים עוד קצת במשקל או שאנו מרגישים ששוב האבסנו את גופנו.

יש צורך להבין שתהליכי נפילה, אי הצלחות קטנות הן חלק מכל תהליך של שינוי. הרי ברור לכולנו שאם התהליך היה כל כך קל, לא היינו נזקקים להדרכה, למסגרת ולמחוייבות.
על כן עלינו להמשיך בשיגרה. גם עם מעדנו, החכמה היא לקום ממנה ולהמשיך בתהליך, להגביר את הדיבור הפנימי ואת הקולות החיוביים, שאומרים שאנו מסוגלים לתהליך, ושממעידה קטנה או גדולה לא יוצרים עוד שום נזק משמעותי.
בסופו של דבר, משקל הוא דבר הפיך, וגם אם עלינו במשקל, הרי שניתן להורידו בכל עת. המחשבה היא היא זו שגורמת לנו להעצים את בולמוס האכילה, ונותנת לנו תחושה שאין טעם להלחם בתהליך.

אם מכל נפילה נלמד: מה הביא אותנו אליה, איך התמודדנו בה, ומה עזר לנו לצאת ממנה, הרי שלעתיד נסיק את המסקנות, ונלמד למזער ולצמצם את הנפילות. דווקא, היציאה מהמסגרת וחוסר ההתמודדות עם הנפילה, גורמת לרובנו להמשיך ליפול פעם אחר פעם, בלי שלמדנו כלום. המשכיות בדרך סתמית.
אז נכון שהדרך לעיתים תהיה ארוכה יותר, אך משתלמת מעצם עבודה על ההרגלים והשינויים.
ההתחלה מחדש, תחושת השליטה בגופנו, ובמה שאנו מכניסים לפינו, גורמת לנו לאנרגיות טובות, קלילות ונמרצות.

אז כיצד חוזרים מחדש לתהליך?
1. דיבור פנימי.
2. חזרה לתפריט מסודר וקליל, שאינו "חונק" ומאפשר לנו להמשיכו ביום אחר יום.
3. השארות במסגרת דיאטה - פרטנית או קבוצתית.
4. שילוב ספורט שמחזק ועוזר לתמוך בגבולות התהליך.

נכתב ע"י איילת נדיב - מנהלת דיאטה בסטודיו סי
 

פרטים והרשמה