כושר ובריאות
 
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
דיאטה ותזונה
 
טיפים לתזונה וכושר בחגיםבחזרה לגזרה לאחר לידההקשר בין תזונה לעור הפניםדיאטה נשיתמיתוסים על מוצרי חלבחלב והקשר לבריאות עצם ומשקלעונת מעבר וההשפעות על התזונהכאבי מחזור ותזונה מאוזנתמיתוסים בתזונההרגלי תזונה למשפחהההפתעות הטובות בביצההאם הביצה טרייה?מיתוסים נפוצים על חלב מוצריובישול בריאכיצד לנהוג עם מאכלים בקיץ?10 טיפים לתזונה מותאמת בקיץמהו האריתריתול?מתרעננים תוך כדי תנועהמבנה גוף וההיבט התזונתיטיפים תזונתיים לסטודנטיםחופשה בחו"ל-הלכה הדיאטה?הכורכום-לא רק תבליןמה בין סוכרת, תזונה וספורט?התנהגות אכילה בקיץחג החנוכה, סופגניות ומה שבינהןתה - המשקה החורפי הבריא ביותרתה ירוק זה כל הסיפור...להתחיל דיאטהשתית מים בחורףחילוף חומרים בקרב נשיםתוויות מזוןמרכיבי תזונה חיונייםהשמנה במאה ה 21יום שישי את יודעתלעבור את החג בשלוםיום העצמאותהילד לא אוכל פירות וירקותעקרונות הבישול הדיאטטיתזונת ילדים בחופש הגדולעשרת העקרונות לתזונה נכונהמפסיקים לנשנש!הקיץ חלף והסתיו הגיעטיפים לחג חנוכהטיפ מסנדי - צריכה נבונה של בקרטיפ מסנדי - אוכלים בחוץלא על הסנדוויץ לבדועבודה במשמרותמה אוכלים לפני ואחרי אימוןהקשר בין ספורט, תזונה ושיערצריכה נבונה בעידן היוקר והשפעתזונת נשיםסלטים וירקות ומה שבניהםצלוליט"מאסטר שף" לתזונה כשיוצאים למסעדה10 מזונות על וטרדנטים שעדיין לא טעמתןקניות לראש השנההשמנה בטניתארוחת ביניים משביעהטיפים תזונתיים לאורח חיים בריאויטמין Cחמוציותפתיתאלטמן מטיסים אותך לאולימפיאדהקפה שחור: אם רצים כן שותיםמליון קערות חסה לא יהפכו אותך לרזה!הרצאה תזונת האם בהריון והנקהעשר סיבות לשתיית קפה
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

מיתוסים נפוצים על חלב ומוצריו

אין עוד מאכל עליו יש כל כך הרבה אמונות, דיעות ומיתוסים כמו חלב ומוצריו.

הדיאטנית טליה לביא, יועצת של חברת "תנובה" עושה סדר בבלגן, מפריכה את המיתוסים ומציגה את העובדות המדעיות, מתוך כבוד והערכה לכל דיעה ואמונה ולאלו האוחזים בה.

תזונה עשירה בפירות, ירקות ומוצרי חלב דלי שומן מורידה את לחץ הדם
נכון
התפריט האידיאלי, כפי שנמצא במחקרים רבים, הוא זה העשיר בפירות וירקות ובמוצרי חלב דלי-שומן. זוהי כיום התזונה המומלצת לאנשים בריאים למניעת לחץ דם גבוה ולאנשים עם לחץ דם גבוה, בתוספת הפחתה של מלח.

אוכלים מוצרי חלב - יורדים יותר במשקל
נכון

מפתיע? התגלית התחילה ממחקר אחד, שבעקבותיו נעשו עוד עשרות, שמבססים את הקשר בין צריכת חלב להפחתת משקל ורובם מצביעים על אותה מגמה: אנשים שצורכים מספיק סידן, יורדים יותר במשקל, בדיאטה עם אותה תכולה קלורית!!!
יותר מכך, בתפריט המכיל כמות נאותה של סידן, יעילות הירידה במשקל גבוהה יותר כשמקור הסידן הוא ממוצרי חלב לעומת תוסף סידן. כיצד מסבירים זאת?
הסידן הוא אמנם המרכיב המרכזי בחלב אשר משפיע על שריפת השומן, אך חוברים אליו רכיבים נוספים המצויים בחלב, המגבירים את האפקטיביות של שריפת השומן.

סידן ממוצרי חלב דלי שומן אינו נספג בגוף
לא נכון

מאין נולדה אמונה זו? סביר להניח שמתוך ההבנה שספיגת הסידן במערכת העיכול מתרחשת בעזרתו האדיבה של ויטמין D. מכיון שויטמין זה הוא מסיס בשומן, רמתו נמצאת בפרופורציה לכמות השומן במוצרי החלב, אם החלב דל שומן-אין בו ויטמין D ולכן הסידן לא נספג. עד כאן הנחה הגיונית, אך לא נכונה.
המקור העיקרי לויטמין D אינו המזון. הוא נוצר בגופנו בהשפעת הקרניים האולטרא-סגוליות של השמש. תפקידו המרכזי בגוף הוא אכן לסייע לסידן להיספג במערכת העיכול, אך הוא מגיע לשם דרך הדם ולא דרך האוכל.
לכן, נוכחותו של ויטמין D בתאי המעי אינה קשורה לקבלתו במזון באותו הזמן, כלומר אין צורך לקבל אותו יחד עם הסידן במזון. יש לנו ויטמין D בגוף, גם אם אכלנו מזון שהכיל ויטמין D בארוחה קודמת או ביום אחר, או לחילופין ייצרנו את הויטמין בגופנו בהשפעת השמש.

חלב ומוצריו הם המקור הטוב ביותר לויטמין B12
נכון
חלב זה לא רק סידן... החלב הוא מקור מצוין לויטמינים. B12 הוא הבולט שביניהם... נכון שחשבנו שהוא נמצא רק בבשר? בחלב ומוצריו יש יותר מאשר בעוף, והוא גם זמין יותר לגוף!!!
כוס חלב אחת מספקת כ- 30% מהכמות היומית המומלצת למבוגרים ועד כ- 60% מהכמות המומלצת לילדים.

ספיגת הסידן משקדים/שומשום/תרד טובה יותר מאשר מחלב
לא נכון
סידן ממקור צמחי נטמע בגוף ביעילות נמוכה יותר מאשר סידן ממוצרי חלב (יוצאי דופן הם כרוב וברוקולי). מס' גורמים המצויים במזון הצמחי מפריעים לספיגה, העיקריים הם חומצה פיטית וחומצה אוקסאלית שקושרות את הסידן ומונעות ממנו להיכנס לגוף דרך מערכת העיכול והוא מופרש מהגוף כפסולת. עד כדי כך שסידן מתרד נספג בשיעור של כ- 5% בלבד.
יתר על כן, כמעט בלתי אפשרי לקבל את כמות הסידן היומית הנדרשת מאכילת מזונות צמחיים בלבד.
ועוד משהו חשוב – בישול / אפיה לא משנים את כמות הסידן במזון ולא פוגעים בספיגתו בגוף!

 

מומלץ לצרוך 3 מנות של מוצרי חלב כל יום
נכון

שלוש מנות ליום זוהי הכמות המומלצת ע"י כל ארגוני התזונה בארץ ובעולם.
איך מגדירים מנה?
חלב/משקה חלב – 1 כוס
יוגורט/לבן/מעדן – 1 גביע
גבינה צהובה דלת שומן – 1 פרוסה
גבינה רכה/קוטג' – 3 כפות

תכננו את הארוחות כך, שמגוון מוצרי חלב יספקו את הכמות המומלצת.
ואל תשכחו "לספור" את החלב שבקפה!

לרגל שבועות : קופון הטבה מתנת תנובה
הדפיסי את הקופון וגשי לסניף הקרוב אלייך (תנאי המימוש על גבי השובר)

פרטים והרשמה