כושר ובריאות
 
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
דיאטה ותזונה
 
טיפים לתזונה וכושר בחגיםבחזרה לגזרה לאחר לידההקשר בין תזונה לעור הפניםדיאטה נשיתמיתוסים על מוצרי חלבחלב והקשר לבריאות עצם ומשקלעונת מעבר וההשפעות על התזונהכאבי מחזור ותזונה מאוזנתמיתוסים בתזונההרגלי תזונה למשפחהההפתעות הטובות בביצההאם הביצה טרייה?מיתוסים נפוצים על חלב מוצריובישול בריאכיצד לנהוג עם מאכלים בקיץ?10 טיפים לתזונה מותאמת בקיץמהו האריתריתול?מתרעננים תוך כדי תנועהמבנה גוף וההיבט התזונתיטיפים תזונתיים לסטודנטיםחופשה בחו"ל-הלכה הדיאטה?הכורכום-לא רק תבליןמה בין סוכרת, תזונה וספורט?התנהגות אכילה בקיץחג החנוכה, סופגניות ומה שבינהןתה - המשקה החורפי הבריא ביותרתה ירוק זה כל הסיפור...להתחיל דיאטהשתית מים בחורףחילוף חומרים בקרב נשיםתוויות מזוןמרכיבי תזונה חיונייםהשמנה במאה ה 21יום שישי את יודעתלעבור את החג בשלוםיום העצמאותהילד לא אוכל פירות וירקותעקרונות הבישול הדיאטטיתזונת ילדים בחופש הגדולעשרת העקרונות לתזונה נכונהמפסיקים לנשנש!הקיץ חלף והסתיו הגיעטיפים לחג חנוכהטיפ מסנדי - צריכה נבונה של בקרטיפ מסנדי - אוכלים בחוץלא על הסנדוויץ לבדועבודה במשמרותמה אוכלים לפני ואחרי אימוןהקשר בין ספורט, תזונה ושיערצריכה נבונה בעידן היוקר והשפעתזונת נשיםסלטים וירקות ומה שבניהםצלוליט"מאסטר שף" לתזונה כשיוצאים למסעדה10 מזונות על וטרדנטים שעדיין לא טעמתןקניות לראש השנההשמנה בטניתארוחת ביניים משביעהטיפים תזונתיים לאורח חיים בריאויטמין Cחמוציותפתיתאלטמן מטיסים אותך לאולימפיאדהקפה שחור: אם רצים כן שותיםמליון קערות חסה לא יהפכו אותך לרזה!הרצאה תזונת האם בהריון והנקהעשר סיבות לשתיית קפה
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

מיתוסים על מוצרי חלב

 מה נכון, מה לא נכון? ניפוץ מיתוסים וכמה עובדות חשובות

  • חלב הינו מזון לילדים אך מבוגרים לא צריכים לצרוך אותו
    חלב הינו מזון המכיל כמות גדולה של חלבון, סידן, ויטמיני A,D,E . סידן הינו מינרל חשוב בכל שלב בחיים לחיזוק העצמות והשיניים. סידן נמצא במוצרי החלב בכמות גדולה אך גם במזונות מהצומח כמו ירקות ודגנים מלאים. אך בירקות ובדגנים ישנם גם סיבים המפריעים לספיגת הסידן ולכן ספיגתו יעילה יותר כאשר מקורו ממוצרי החלב.
     
  • חלב מגביר ייצור ליחה
    אין הוכחה מדעית למיתוס בדבר הקשר בין צריכת חלב ומוצריו לבין מחלות דרכי הנשימה כמו נזלת ואסטמה. במחקרים שונים תופעות במערכת הנשימה נצפו רק בקרב אנשים שנמצאו כאלרגניים לחלבון חלב. תופעות אלה הפסיקו מיידית עם הפסקת הצריכה.

     
  • חלב עלול לגרום ליצירת אבנים בכליות
    מזונות עשירים בסידן כמו חלב ומוצרי חלב מגינים בפני היווצרות אבנים בכליות. כאשר שותים חלב יחד עם מזונות המכילים אוקסלאטים :תרד, ירקות בעלי עלים ירוקים כהים, אגוזים, בוטנים, תותים, קקאו, שוקולד, בטטות, סובין ונבט חיטה, חצילים, פלפל ירוק וענבים אדומים, הסידן בחלב קושר את האוקסלאטים ומונע מהם להיספג. כתוצאה מכך פוחת הסיכון להיווצרות אבני סידן – אוקסלאט.

     
  • אנשים בעלי רגישות ללקטוז צריכים להימנע ממוצרי חלב
    ישנם רמות של רגישות לסוכר החלב. ישנם אנשים שלא יכולים לעכל אפילו טיפה של לקטוז וישנם אנשים היכולים לעכל כמות מסוימת של לקטוז במיוחד עם נאכלת בליווי מזונות נוספים. כמות הלקטוז משתנה בין מוצרי החלב השונים ונמצאת בכמות קטנה מאוד בגבינות קשות, חמאה וגבינות שעברו תהליך הבשלה (ברי, רוקפור..) לכן על כל אחד מומלץ לבדוק מה סף הרגישות שלו כיוון שמוצרי החלב הינם מקור חשוב לסידן.

     
  • אנשים בעלי רגישות ללקטוז יכולים לצרוך מוצרים מחלב עיזים
    חלב בקר, עיזים וצאן מכילים כמויות זהות של לקטוז ולכן לאנשים בעלי רגישות ללקטוז מומלץ להימנע מחלב וגבינות רכות מכל סוגי הבקר והצאן.

     
  • בזמן שלשול יש להימנע ממוצרי חלב
    על פי הנחיות משרד הבריאות האמריקאי לאחר שלשול רצוי לחזור מיידית לאכילה רגילה, כולל מוצרי חלב. רק בשלשולים ממושכים (למעלה מ-7 ימים) קיימת אפשרות שהנזק במעי כולל פגיעה בלקטאז במידה המחייבת הפסקת צריכת חלב. מחקרים מראים שאכילת מוצרי חלב מותססים המכילים חיידקים פרוביוטיים כגון יוגורט BIO, בזמן שלשול מקצרת את משכו ומורידה את חומרת הסימפטומים.

 

פרטים והרשמה