כושר ובריאות
 
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
דיאטה ותזונה
 
טיפים לתזונה וכושר בחגיםבחזרה לגזרה לאחר לידההקשר בין תזונה לעור הפניםדיאטה נשיתמיתוסים על מוצרי חלבחלב והקשר לבריאות עצם ומשקלעונת מעבר וההשפעות על התזונהכאבי מחזור ותזונה מאוזנתמיתוסים בתזונההרגלי תזונה למשפחהההפתעות הטובות בביצההאם הביצה טרייה?מיתוסים נפוצים על חלב מוצריובישול בריאכיצד לנהוג עם מאכלים בקיץ?10 טיפים לתזונה מותאמת בקיץמהו האריתריתול?מתרעננים תוך כדי תנועהמבנה גוף וההיבט התזונתיטיפים תזונתיים לסטודנטיםחופשה בחו"ל-הלכה הדיאטה?הכורכום-לא רק תבליןמה בין סוכרת, תזונה וספורט?התנהגות אכילה בקיץחג החנוכה, סופגניות ומה שבינהןתה - המשקה החורפי הבריא ביותרתה ירוק זה כל הסיפור...להתחיל דיאטהשתית מים בחורףחילוף חומרים בקרב נשיםתוויות מזוןמרכיבי תזונה חיונייםהשמנה במאה ה 21יום שישי את יודעתלעבור את החג בשלוםיום העצמאותהילד לא אוכל פירות וירקותעקרונות הבישול הדיאטטיתזונת ילדים בחופש הגדולעשרת העקרונות לתזונה נכונהמפסיקים לנשנש!הקיץ חלף והסתיו הגיעטיפים לחג חנוכהטיפ מסנדי - צריכה נבונה של בקרטיפ מסנדי - אוכלים בחוץלא על הסנדוויץ לבדועבודה במשמרותמה אוכלים לפני ואחרי אימוןהקשר בין ספורט, תזונה ושיערצריכה נבונה בעידן היוקר והשפעתזונת נשיםסלטים וירקות ומה שבניהםצלוליט"מאסטר שף" לתזונה כשיוצאים למסעדה10 מזונות על וטרדנטים שעדיין לא טעמתןקניות לראש השנההשמנה בטניתארוחת ביניים משביעהטיפים תזונתיים לאורח חיים בריאויטמין Cחמוציותפתיתאלטמן מטיסים אותך לאולימפיאדהקפה שחור: אם רצים כן שותיםמליון קערות חסה לא יהפכו אותך לרזה!הרצאה תזונת האם בהריון והנקהעשר סיבות לשתיית קפה
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

עקרונות הבישול הדיאטטי

עקרונות הבישול הדיאטטי

בתהליך של ירידה במשקל וניהול משקל תקין מומלץ להעדיף אוכל בייתי ולסגל מספר עקרונות בישול שיפחיתו את הערך הקלורי של המנה וישפרו את איכותה התזונתי. אכילה בחוץ, במסעדות או אירועים, או הזמנה של אוכל יסתיימו לרוב בכמויות שומן וקלוריות רבות יותר ולכן בקושי לרדת במשקל.
ראשית, מומלץ להקפיד על שיטות בישול דיאטטיות ובריאות יותר- בישול בנוזלים, אידוי, צלייה בגריל, אפייה בתנור או בישול במיקרוגל.
ניתן להשתמש בסלסלות אידוי או כלים מיוחדים למיקרוגל. מומלץ להימנע מטיגון מאחר ושיטת בישול זו גורמת לספיגת כמות גדולה של שמן.

המלצות נוספות:

  • יש לצמצם את כמות השמן - בבישול סיר של אורז, פתיתים, בורגול וכו', לכמות שתספיק לכמה סועדים, מספיק להשתמש בכף בייתית מדודה של שמן ולא להזליף שמן כראות עינינו. מומלץ להשתמש בשמן קנולה. אפשרות נוספת לטגן בצל בכפית שמן עם חצי כוס מים. הבצל מתרכך באידוי הנוזלים ואז כשהוא כבר רך הוא מטגן על השמן שנותר במחבת אחרי אידוי המים.
  • בבישולי בשר ניתן לאדות בצל אפילו בלי שמן בכלל. הבצל מתאדה בנוזלים שהוא מפריש. יש להוסיף מעט מים שניה לפני שהבצל נשרף ולערבב היטב. ניתן לחזור על הפעולה עד לקבלת בצל מושחם.
  • אם כבר מטגנים שניצלים או דברים מצופי פירורים כדאי להמיר את פירורי הלחם (או לפחות את רובם) בסובין שיבולת שועל היות והוא סופג פחות שמן.
  • חביתות מומלץ להכין עם תרסיס שמן. התרסיס יוצר שכבה דקה ואחידה ומפחית משמעותית את כמות השומן והקלוריות.
  • שימון תבנית מומלץ גם כן לעשות עם תרסיס שמן.
  • רצוי לבשל מאכלי בשר ועוף יום לפני האכילה, ולשמור את הרוטב או המרק בכלי נפרד במקרר. לפני החימום יש להוריד את שכבת השומן שהצטברה מעל.
  • קציצות בשר ניתן לעבות בגזר/קישוא מגורד. כך חוסכים קצת בפירורי הלחם ובנוסף מגדילים את נפח הקציצות, כך יוצאות יותר קציצות בפחות קלוריות. ניתן גם להחליף את פירורי הלחם בנבט חיטה.
  • ברטבים על בסיס עגבניות מומלץ להשתמש בעגבניות טריות ובעגבניות מרוסקות ופחות ברסק עגבניות המכיל כמויות גדולות של סוכר.
  • בכדי להקרים פשטידות יש טריק יעיל: מקפיאים משולשי "לייט מון בלאן" ומגרדים מעל הפשטידה.
  • במקום סוכר ניתן להשתמש בממתיק מלאכותי. יש ממתיקים מיוחדים לבישול "כמו סוכר" או "סוכרלייט". צריך לבדוק את יחס ההמרה של המוצר. ניתן גם לבשל בחצי מכמות הסוכר וחצי בסוכרזית לבישול.

במקום..

עדיף להשתמש ב..

גבינת שמנת גבינות 5% שומןסימפוניה או ריקוטה
גבינה צהובה גבינת עמק לייט, טל העמק לייט או לייט מון בלאן
שמנת חמוצה יוגורט 1.5% שומן או שמנת קלה
שמנת מתוקה 38% שמנת לבישול 10%
חמאה או מרגרינה להשתמש ב-1/2 מהכמות שבמתכון
סוכר ממתיק מלאכותי
בצק עלים בצק פילו

 

 

 

 

פרטים והרשמה