כושר ובריאות
 
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
דיאטה ותזונה
 
טיפים לתזונה וכושר בחגיםבחזרה לגזרה לאחר לידההקשר בין תזונה לעור הפניםדיאטה נשיתמיתוסים על מוצרי חלבחלב והקשר לבריאות עצם ומשקלעונת מעבר וההשפעות על התזונהכאבי מחזור ותזונה מאוזנתמיתוסים בתזונההרגלי תזונה למשפחהההפתעות הטובות בביצההאם הביצה טרייה?מיתוסים נפוצים על חלב מוצריובישול בריאכיצד לנהוג עם מאכלים בקיץ?10 טיפים לתזונה מותאמת בקיץמהו האריתריתול?מתרעננים תוך כדי תנועהמבנה גוף וההיבט התזונתיטיפים תזונתיים לסטודנטיםחופשה בחו"ל-הלכה הדיאטה?הכורכום-לא רק תבליןמה בין סוכרת, תזונה וספורט?התנהגות אכילה בקיץחג החנוכה, סופגניות ומה שבינהןתה - המשקה החורפי הבריא ביותרתה ירוק זה כל הסיפור...להתחיל דיאטהשתית מים בחורףחילוף חומרים בקרב נשיםתוויות מזוןמרכיבי תזונה חיונייםהשמנה במאה ה 21יום שישי את יודעתלעבור את החג בשלוםיום העצמאותהילד לא אוכל פירות וירקותעקרונות הבישול הדיאטטיתזונת ילדים בחופש הגדולעשרת העקרונות לתזונה נכונהמפסיקים לנשנש!הקיץ חלף והסתיו הגיעטיפים לחג חנוכהטיפ מסנדי - צריכה נבונה של בקרטיפ מסנדי - אוכלים בחוץלא על הסנדוויץ לבדועבודה במשמרותמה אוכלים לפני ואחרי אימוןהקשר בין ספורט, תזונה ושיערצריכה נבונה בעידן היוקר והשפעתזונת נשיםסלטים וירקות ומה שבניהםצלוליט"מאסטר שף" לתזונה כשיוצאים למסעדה10 מזונות על וטרדנטים שעדיין לא טעמתןקניות לראש השנההשמנה בטניתארוחת ביניים משביעהטיפים תזונתיים לאורח חיים בריאויטמין Cחמוציותפתיתאלטמן מטיסים אותך לאולימפיאדהקפה שחור: אם רצים כן שותיםמליון קערות חסה לא יהפכו אותך לרזה!הרצאה תזונת האם בהריון והנקהעשר סיבות לשתיית קפה
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

עשרת העקרונות לתזונה נכונה

עשרת העקרונות לתזונה נכונה

איילת נדיב- דיאטנית קלינית M.Sc, מנהלת מקצועית מחלקת דיאטה סטודיו C

את התורה, ואת תורת התזונה כולנו יודעים בעל- פה, אך לרוב בתוך מרוץ החיים בין קריירה, משפחה, ספורט וחוסר זמן לעצמנו אנו נוטים להזניחה.על מנת לעשות סדר בדברים, ולתמצת את "עשרת הדיברות" בתזונה אנו פורשים אותם לפניכם:

  1. הקפדנה על סדר בארוחות- ארוחות מסודרות תורמות לשעון הביולוגי של הגוף, מביאים לאיזונו, ולצריכה מאוזנת של כמויות אוכל.
  2. מים- מים, מים ורק מים. משקה החיים. המעטנה בשתיה מוגזת, המשבשים חלק מספיגת המינרלים בגופנו, ומשתיה דיאטטית, המכילה חומרים מלאכותיים וכן ממיצים המכילים כמויות נדיבות של סוכר.
  3. העדפנה דגנים מלאים- מכילים סיבים תזונתיים, התורמים לשובע ולעיכול טוב יותר. מכילים ויטמיני B, ומינרלים נוספים ממקור צמחי.
  4. הפחיתו בצריכת סוכרים פשוטים- המעטנה במתוקים, דברי מאפה וקמח לבן. הטעם המתוק הנו ממכר, ואי לכך יוצא שעם השנים כמויות המתוק עולות ואיתו ההתמכרות והצורך העז אליו. הסוכר הפשוט מזיק לשיניים וכן שוחק את הלבלב ועלול להוביל לסוכרת.
  5. 3 יחידות ירק טרי ליום- לפחות, והקפדנה לגוון בין הצבעים, שכן כל צבע תורם מינרלים וויטמינים שונים החיוניים ל: מערכת הדם, העיניים, מערכת החיסון, העצם ועוד.
  6. 3 מנות חלב ליום- לפחות. מוצרי החלב הנם מקור חשוב לסידן לעצם, ולנשים סידן הוא המינרל החשוב ביותר למניעת שברים ואוסטאופרוזיס. לאלו שאינו צורכות מוצרי חלב הקפדנה על מזונות אחרים עתירי סידן: סרדינים, טחינה, ברוקולי, שומשום.
  7. המעיטו בטיגון- העדפנה מזון נטול שומן, ואם טיגון אז הסתפקנה בטיגון קל ובשמנים איכותיים- כגון שמן קנולה.
  8. הקפדנה לאכול מגוון- על פי פירמידת המזון. שלבנה בכל ארוחה גם פחמימה מורכבת, גם חלבון מלא וגם ירקות. שלבו פירות ושמנים מהצומח כגון: שמן, פיצוחים, אבוקדו ( במינון מתאים ולא בהגזמה).
  9. השתדלו להפחית שימוש במלח- הטעם הקיצוני של המלח, הוא טעם התמכרותי דומיננטי, בלעדיו איננו מרגישים את טעמו הטבעי והאמיתי של המזון. הנתרן שבמלח גורם לעליה בלחץ הדם ולפגיעה כיליתית.
  10. סיימנה לאכול עד שעתיים לפני השינה- אין להכביד על הגוף בתהליך העיכול בשעות הלילה ו\או לפני כניסה לשינה עמוקה.


אין ספק שהקפדה על כל הכללים ההלו, לעיתים מוגזמת לחלקנו. אלו שיכולות ללכת על פי עקרונות אלו משפרות את איכות חייהן ותזונתן היומיומית, ואלו שיכולות לבצע ולהיות סוכנות השינוי בביתן, אפילו לחלק מעקרונות אלו, גם כן יכולות להרוויח מכך.
ההרגשה בשמירה על גופנו, איזון תזונתי ומשקלי, יכולה להביא לסיפוק רב, במעט השקעה ותשומת הלב הנדרשת.

 

פרטים והרשמה