כושר ובריאות
 
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
דיאטה ותזונה
 
טיפים לתזונה וכושר בחגיםבחזרה לגזרה לאחר לידההקשר בין תזונה לעור הפניםדיאטה נשיתמיתוסים על מוצרי חלבחלב והקשר לבריאות עצם ומשקלעונת מעבר וההשפעות על התזונהכאבי מחזור ותזונה מאוזנתמיתוסים בתזונההרגלי תזונה למשפחהההפתעות הטובות בביצההאם הביצה טרייה?מיתוסים נפוצים על חלב מוצריובישול בריאכיצד לנהוג עם מאכלים בקיץ?10 טיפים לתזונה מותאמת בקיץמהו האריתריתול?מתרעננים תוך כדי תנועהמבנה גוף וההיבט התזונתיטיפים תזונתיים לסטודנטיםחופשה בחו"ל-הלכה הדיאטה?הכורכום-לא רק תבליןמה בין סוכרת, תזונה וספורט?התנהגות אכילה בקיץחג החנוכה, סופגניות ומה שבינהןתה - המשקה החורפי הבריא ביותרתה ירוק זה כל הסיפור...להתחיל דיאטהשתית מים בחורףחילוף חומרים בקרב נשיםתוויות מזוןמרכיבי תזונה חיונייםהשמנה במאה ה 21יום שישי את יודעתלעבור את החג בשלוםיום העצמאותהילד לא אוכל פירות וירקותעקרונות הבישול הדיאטטיתזונת ילדים בחופש הגדולעשרת העקרונות לתזונה נכונהמפסיקים לנשנש!הקיץ חלף והסתיו הגיעטיפים לחג חנוכהטיפ מסנדי - צריכה נבונה של בקרטיפ מסנדי - אוכלים בחוץלא על הסנדוויץ לבדועבודה במשמרותמה אוכלים לפני ואחרי אימוןהקשר בין ספורט, תזונה ושיערצריכה נבונה בעידן היוקר והשפעתזונת נשיםסלטים וירקות ומה שבניהםצלוליט"מאסטר שף" לתזונה כשיוצאים למסעדה10 מזונות על וטרדנטים שעדיין לא טעמתןקניות לראש השנההשמנה בטניתארוחת ביניים משביעהטיפים תזונתיים לאורח חיים בריאויטמין Cחמוציותפתיתאלטמן מטיסים אותך לאולימפיאדהקפה שחור: אם רצים כן שותיםמליון קערות חסה לא יהפכו אותך לרזה!הרצאה תזונת האם בהריון והנקהעשר סיבות לשתיית קפה
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

קפה שחור: אם רצים כן שותים

מה יש בו בקפה שעושה אותנו ספורטיביים ונמרצים יותר? האם שתיית קפה הכרחית לפני פעילות גופנית והאם היא באמת מסייעת לשפר את ביצועי הספורט? האם צריכתו מסייעת בשריפת שומן?

כל מה שרציתם לדעת על המשקה שהפך פופולרי בקרב ספורטאים וחובבי הספורט

דיאטנית סטודיו סי, ליטל פיינגרץ

על קצה הקפה

הקפאין שנמצא בפולי הקפה הוא זה שנותן את זריקת האנרגיה. הצריכה שלו מעוררת ומורידה את רמת העייפות, עד כאן הכול ברור. אך חשוב שתדעו שבקפה ישנו מרכיב נוסף שמשמש כנוגד חימצון המסייע לשמירה על הבריאות. 

קל באימונים וגם קל בקרב

מחקרים הוכיחו כי שתיית קפה שחור לפני פעילות גופנית, מביאה לידי שיפור בביצוע הפעילות, להארכת משך זמן הפעילות, ואף גורמת ליתרון משמעותי בזמני התגובה במאמץ ולעלייה בתחושת האנרגיה (בקרב צרכנים קבועים של קפה שחור).

שיפור התפקוד הספורטיבי מיוחס לקפאין, המצוי בריכוז גבוה בקפה השחור. הקפאין הוא רכיב שמשפר ביצועים, בעיקר בפעילות הכוללת סבולת לב ריאה, כמו למשל ריצת מרתון. המסלול הוא: צריכה מוגברת שגורמת לרמת הפרשה מוגברת של אדרנלין – זו מגבירה את תחושת העירנות, מגבירה את זרימת הדם לשרירים, ומסייעת לנו להיות נמרצים ומרוכזים יותר ועייפים פחות.

כמו כן, הקפאין מעורר את מערכת העצבים המרכזית ומעודד הפרשה של בטא אנדורפינים מקצות העצבים, ובכך מסייע להפחתת הכאב בזמן מאמץ. אז אם זה לא היה ברור, לאחר שתיית הקפה השחור ובעת הפעילות הגופנית מרגישים נמרצים יותר מרוכזים יותר וכאובים הרבה פחות.

מתי וכמה לצרוך לפני הפעילות?

צריכה של כוס קפה טורקי סטנדרטית מכילה את כמות הקפאין המומלצת לשיפור הביצועים בפעילות גופנית. בכפית גדושה של קפה טורקי יש כ-10 גרם קפה טורקי וזו בדיוק הכמות המומלצת לאדם השוקל כ-70 ק"ג. לאדם במשקל גוף גבוה יותר, יתכן ויש צורך בכמות של 2 כוסות קפה שחור על מנת להגיע למינון הרצוי.

מומלץ לשתות את הקפה בין חצי שעה לשעה לפני הפעילות. השפעת הקפאין חולפת במרבית המקרים לאחר מספר שעות, ולכן אין לצרוך אותו הרבה מעבר לשעה מזמן הפעילות המתוכננת.

אז מסתבר שקפה טורקי הוא לא רק קפה טעים, אלא בעל יתרונות בריאותיים המועילים גם לספורטאים ולעוסקים בפעילות גופנית.

פרטים והרשמה