כושר ובריאות
 
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
דיאטה ותזונה
 
טיפים לתזונה וכושר בחגיםבחזרה לגזרה לאחר לידההקשר בין תזונה לעור הפניםדיאטה נשיתמיתוסים על מוצרי חלבחלב והקשר לבריאות עצם ומשקלעונת מעבר וההשפעות על התזונהכאבי מחזור ותזונה מאוזנתמיתוסים בתזונההרגלי תזונה למשפחהההפתעות הטובות בביצההאם הביצה טרייה?מיתוסים נפוצים על חלב מוצריובישול בריאכיצד לנהוג עם מאכלים בקיץ?10 טיפים לתזונה מותאמת בקיץמהו האריתריתול?מתרעננים תוך כדי תנועהמבנה גוף וההיבט התזונתיטיפים תזונתיים לסטודנטיםחופשה בחו"ל-הלכה הדיאטה?הכורכום-לא רק תבליןמה בין סוכרת, תזונה וספורט?התנהגות אכילה בקיץחג החנוכה, סופגניות ומה שבינהןתה - המשקה החורפי הבריא ביותרתה ירוק זה כל הסיפור...להתחיל דיאטהשתית מים בחורףחילוף חומרים בקרב נשיםתוויות מזוןמרכיבי תזונה חיונייםהשמנה במאה ה 21יום שישי את יודעתלעבור את החג בשלוםיום העצמאותהילד לא אוכל פירות וירקותעקרונות הבישול הדיאטטיתזונת ילדים בחופש הגדולעשרת העקרונות לתזונה נכונהמפסיקים לנשנש!הקיץ חלף והסתיו הגיעטיפים לחג חנוכהטיפ מסנדי - צריכה נבונה של בקרטיפ מסנדי - אוכלים בחוץלא על הסנדוויץ לבדועבודה במשמרותמה אוכלים לפני ואחרי אימוןהקשר בין ספורט, תזונה ושיערצריכה נבונה בעידן היוקר והשפעתזונת נשיםסלטים וירקות ומה שבניהםצלוליט"מאסטר שף" לתזונה כשיוצאים למסעדה10 מזונות על וטרדנטים שעדיין לא טעמתןקניות לראש השנההשמנה בטניתארוחת ביניים משביעהטיפים תזונתיים לאורח חיים בריאויטמין Cחמוציותפתיתאלטמן מטיסים אותך לאולימפיאדהקפה שחור: אם רצים כן שותיםמליון קערות חסה לא יהפכו אותך לרזה!הרצאה תזונת האם בהריון והנקהעשר סיבות לשתיית קפה
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

"מאסטר שף" לתזונה כשיוצאים למסעדה

תכניות הריאליטי בנושא אוכל ברמה של מסעדות יוקרה, מעודדות את הסקרנות של הצופים וממריצה את כולנו לצאת לאכול במסעדות...

חודשי הקיץ בכלל והחופשות המתלוות לעונה החמה, תמיד עודדה את האכילה בחוץ, כחלק מבילוי, אבל גם כפתרון קל לצאת מהמטבח הביתי ולא לבשל.
היום כאשר רמת המסעדות והמגוון הקולינרי עלו לרמה בינלאומית, לא מפתיע שזה מוציא את כולנו לבילוי במסעדות ובבתי הקפה.

היציאה כבילוי במסעדות טומנת בחובה כמות בלתי מבוטלת של קלוריות ורצוי לזכור שתכנון מראש ובחירות יותר נכונות של סוגי המזון שנזמין, יכולים בהחלט למנוע עליה משמעותית בכמות הקלוריות בארוחה וכל זה מבלי להרגיש. וזו בהחלט תחשב למעידה לא מתוכננת.

המנה ראשונה

אפשר כבר במנה הראשונה לצאת נישכר אם תעדיפו מנות ראשונות בריאות, כמו סלטים טריים או ירקות מאודים
מנות שבכל מסעדה שודרגו מאוד וגוונו עם טעמים חדשים ומעניינם. אל תוותרו על הסלט: תמיד כדאי להתחיל בסלט גדול קצוץ או סלט ירוק (ללא תוספת גבינות שמנות, אגוזים מכל מיני מינים או קרוטונים שנטבלו בחמאה).


תשתדלו לוותר על לחמים, על ממרחי כבד, או מנות מטוגנות ועתירות שומן.

זכרו שברטבים יש כמות גבוהה של קלוריות "חבויות" שאנחנו ממש לא יודעים לספור כמו למשל: שמן, סוכר, ליקרים, צ'ילי מתוק, מיונז ועוד רבים וטובים אחרים.
כמובן שהדבר נכון גם לרטבים המוכנים ובקיצור הישמרו מהקלוריות החבויות ברטבים... במילים אחרות אני ממליצה שתבקשו את הרוטב בצד, והסתפקו בשמן זית ולימון. הניסיון מוכיח שכאשר ביקשתם את הרוטב של המסעדה בצד, כמעט תמיד אתם תוסיפו הרבה פחות ממה שהיו מוסיפים לכם.

המנה העיקרית 

הגודל כן קובע!

מסעדות רבות מגישות מנות גדולות מאוד שיכולות להספיק לשני סועדים. אל תרגישו צורך "לגמור את הכול מהצלחת".  אפשר להזמין פחות מנות ממספר הסועדים, לחלוק עם אחרים ובכך לטעום טעמים שונים של המנות שבתפריט. וגם אם תשאירו בצלחת, מרבית המסעדות יארזו את המנה לקחת הביתה (וכך גם חסכתם בישול למחרת).

ותרו על הלחם והחמאה אשר מוגשים לצד הארוחה, לחמנייה וחמאה יכולות להוות יחד כבר כמחצית הקלוריות שבמנה.

לשאול, לא עולה כסף

תזכרו שלא כדאי לפחד לשאול: מסעדות רבות, גמישות מאוד ומוכנות להגיש לכם את המנה לפי רצונכם. למשל, מסעדות המבורגרים, פעמים רבות יסכימו להגיש את ההמבורגר על סלט או לצד ירקות ולא בתוך לחמנייה כפי שהגשת המנה מקובלת.

בחרו חלבונים רזים כמו למשל, דג, חזה עוף, פילה או סינטה, וכך תחסכו קלוריות רבות בהשוואה לנתחים שמנים כגון אנטריקוט או פרגיות.

הערה בונה

קחו לתשומת לבכם שבהזמנת סלט "תמים" במסעדה יכול להסתיים בקלות במנה עתירת קלוריות המכילה כ- 800 קלוריות למנה (וזה לפני הלחם).
זיכרו שגם הסלטים הבריאים עם הקטניות ו/או הקינואה, או סלט טונה מגיעים יכולים בקלות  להכיל 800 קלויות.
סלטים טבעוניים יכילו לרוב פחמימות כמו למשל בטטה, או חמוציות, שמן ורטבים המכילים סוכר או סילאן.
סלטי טונה יכילו ביצה, תפו"א, מיונז ותירס.

הסלט הרזה ביותר ברוב מהקרים הוא סלט יווני וגם הוא מגיע בלי בעיה ל- 600 קלויות לפני הלחם (ניתן לחסוך כ-200 קלוריות ע"י הוצאת הקרוטונים).

כדאי לדעת שגם הלחם הקל במסעדה יכיל לרוב כ-100 קלוריות לפרוסה ממש כמו פרוסה רגילה ולא  כמו הלחם הקל שבבית.

בתאבון ובחרו את המנה בתבונה! 

מאת: נעמה בן דוד טרבלסי, דיאטנית קלינית 
B.SC בסטודיו C

פרטים והרשמה