כושר ובריאות
כושר ובריאות
 
טיפים לכושר ובריאותדבקות בספורטהתרגול הגופני למניעת כאבי גבפעילות גופנית, תזונה והארכת תוחלת החייםעיצוב וחיטוב לנשיםתופעת ורידים ברגליים בקיץהפסקת עישון ללא עלייה במשקלכללים לעבודה נכונה בביתשבירת מיתוסים בפעילות גופניתהדרך לבריאות טובהסגולות התהיציבה נכונה וכושר בחגיםאחרי החגיםטיפים לבחירת התעמלותהשפעת הורים על אורח חיים בריאחכמים בשמשהתעמלות משפחתיתהקיץ הגיע - מהי זיעה?כושר והקשר לתהליך הרזייהחזרה לשיגרת הדיאטהמדברות בריאותפרוייקט בסימן החורףתרגילי הרפייה למלחמהפעילות גופנית בחורףאת, הספורט והחיים שלךחשיבות הפעילות הגופניתחשיבות שיעור איזון הגוףפעילות גופנית ואיכות חיינומה זה סטיילינג?מאת רותי טרבסבריאות וכושר בפסחשמירה על כושר בחגים ובחופשותלחטב את המוחתרגילים לקראת הקיץטיפים לשנה חדשהגיל המעברפרוביוטיקהטיפים ותרגילים לישיבה מול מחשבחיזוק רצפת האגןפיגמנטציה ושמירה על עור בריאתרגילי כושר לשחרור בטיסהאיך בוחרים חזיית ספורט ?הפלייליסט המוצלח לפעילות אירוביתהשפעת הפעילות הגופנית על דיכאוןעשר דרכים בהן פעילות גופנית משפיעה לטובה על חייךבריאות השיערלהרגיש טוב עם עצמךטיפוח העור בחורףהשפעת פעילות גופנית על דימוי הגוףסודות בזוגיותמהי זיעה?שרירי בטןכשאת מרגישה טוב, את נראית טובהכושר להתמידנראית כמו שאני מרגישהחידוש עור הפנים לקראת החורףחשיבות פעילות גופנית לאיכות חיינוחכמות בשמשתוצאות הפסקת אימון על בסיס קבועFEMILIFT : ניתוח OUT – לייזר INתקנון הגרלה טיסה למילאנו או לונציה
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
 
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

חזרה לשיגרת הדיאטה

איילת נדיב - דיאטנית קלינית- מנהלת מח' דיאטה רשת סטודיו סי

כולנו נפגשים עם תחושת האופוריה שמלווה אותנו עם סיום החגים, המשפחתיות, היציאה מהשיגרה, והחופשות התכופות, אך רבים מאיתנו גם מגלים תחושת סלידה, ולעיתים אף גועל בכמויות האוכל שאיתם נפגשו במהלך החג, וגרוע מכך מהכמויות אותן אכלו. רצף החגים הצפוף מביא איתו אכילה אינטנסיבית, רמת גירויים גבוהה, שלא תמיד מאפשרת יכולת שליטה.
וכך, אלו שנמצאים בתהליך הרזיה מרגישים שתקופה זו "הרסה להם את הדיאטה", ואלו שלא היו בתהליך שינוי תזונתי טרם החג, הרשו לעצמם לגלוש על גלי הזלילה, לצבור עוד ועוד קלוריות, ולהעלות עוד 2-3 ק"ג ממשקלם, טרם ייפקע תאריך היעד והוא הגעת סיום החגים.
ובכן כשתאריך זה אכן מגיע, ברור שאין עוד תירוצים, החזרה לשיגרת החיים ברורה ומוכתבת, ושלב החלטה של להתחיל דיאטה (שנדחה כמובן עד סיום החגים), צריך להתחבר לשלב הפעולה.

ראשית , להרגיע, הקיבה לא התרחבה בחזרה, גם לא בתקופה של חודש, הרוב אכלו עם העיניים וצרכו כמויות אוכל גדולות ממה שהם באמת צריכים, תחושת השובע כבר מזמן הגיעה לסקלת המלאות והנפיחות הסתמיים, ואם נחזור לאכול כמויות סבירות ונכונות, הרי שנגרום לגופנו רק להרגיש טוב.

אז ייתכן שזה נשמע כה פשוט???

מ-מ-ש ל-א!

חזרה לשיגרת החיים מצליחה כשאנו נכפים לכך: עלינו לחזור לעבודה, לחזור ללימודים וכו', בעוד שאפקט הדיאטה הוא לא חובה (מלשון duty), אלא יותר משהו שהיינו רוצים חזרה שיקרה, אך קשה לנו לכפות זאת בכוח על עצמנו.
עלינו להבין שגם אם נחזור למסגרת הדיאטה בהדרגתיות, בכיוון תהליך השליטה המלא, הרי זה עדיף על שנמשיך להזניח את עצמנו ולהמשיך לעלות. אלו בדיוק המצבים בהם אנו זקוקים למסגרת של דיאטה: מישהו שנתחייב בעבורו (דיאטנית, קבוצה וכו'), מסגרת של שקילה חד שבועית, מקום אמיתי בו נוכל לשתף את הקשיים ולקבל את העזרה המקצועית, והחשוב מכל- להפסיק לרמות את עצמנו.
ניתן להתחיל בהגדרה ויעדים קטנים, להגיע להישגים ולהמשיך לכבוש אותם, אך ניתן גם לעשות "חיתוך" מלא בכל המזונות הבעייתים אותם הרשנו לעצמנו לאכול: אם כי היינו מחוייבים עקב אירוחים, ואם כי רצינו בכך, והתגלגלנו במורד מדרון המאכלים.

הידיעה שיש לנו לאן לשאוף, הרצון לעשות שינוי, לרדת במשל, להפסיק עם ההרגלים, אך מעל הכל תחושת הסלידה אליה הגענו יכולים לקדם בעבורנו את סלילת הדרך לירידה במשקל.
אם לא נוותר בחלקים הקשים, נדע לסלוח על נקודות תורפה, ונאסוף שלב ועוד שלב נגיע להצלחה המיוחלת.
תפריט מסודר, ובר ביצוע- כזה שלא יהיה מינימליסטי באוכל (וזאת עקב תקופה הארוכה של אכילה), שילוב פעילות גופנית ומסגרת יכולים לתרום רבות.

 

פרטים והרשמה