כושר ובריאות
כושר ובריאות
 
טיפים לכושר ובריאותדבקות בספורטהתרגול הגופני למניעת כאבי גבפעילות גופנית, תזונה והארכת תוחלת החייםעיצוב וחיטוב לנשיםתופעת ורידים ברגליים בקיץהפסקת עישון ללא עלייה במשקלכללים לעבודה נכונה בביתשבירת מיתוסים בפעילות גופניתהדרך לבריאות טובהסגולות התהיציבה נכונה וכושר בחגיםאחרי החגיםטיפים לבחירת התעמלותהשפעת הורים על אורח חיים בריאחכמים בשמשהתעמלות משפחתיתהקיץ הגיע - מהי זיעה?כושר והקשר לתהליך הרזייהחזרה לשיגרת הדיאטהמדברות בריאותפרוייקט בסימן החורףתרגילי הרפייה למלחמהפעילות גופנית בחורףאת, הספורט והחיים שלךחשיבות הפעילות הגופניתחשיבות שיעור איזון הגוףפעילות גופנית ואיכות חיינומה זה סטיילינג?מאת רותי טרבסבריאות וכושר בפסחשמירה על כושר בחגים ובחופשותלחטב את המוחתרגילים לקראת הקיץטיפים לשנה חדשהגיל המעברפרוביוטיקהטיפים ותרגילים לישיבה מול מחשבחיזוק רצפת האגןפיגמנטציה ושמירה על עור בריאתרגילי כושר לשחרור בטיסהאיך בוחרים חזיית ספורט ?הפלייליסט המוצלח לפעילות אירוביתהשפעת הפעילות הגופנית על דיכאוןעשר דרכים בהן פעילות גופנית משפיעה לטובה על חייךבריאות השיערלהרגיש טוב עם עצמךטיפוח העור בחורףהשפעת פעילות גופנית על דימוי הגוףסודות בזוגיותמהי זיעה?שרירי בטןכשאת מרגישה טוב, את נראית טובהכושר להתמידנראית כמו שאני מרגישהחידוש עור הפנים לקראת החורףחשיבות פעילות גופנית לאיכות חיינוחכמות בשמשתוצאות הפסקת אימון על בסיס קבועFEMILIFT : ניתוח OUT – לייזר INתקנון הגרלה טיסה למילאנו או לונציה
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
 
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

חכמות בשמש

חכמות בשמש

הקיץ מגיע, ועמו החשיפה הרבה לשמש. 

הנה כל מה שצריך לדעת על סוגי הקרניים, בחירת תכשירי הגנה וההבדל בין הגנה כימית לפיזיקלית.

מאת הרמן וויס, רוקח מומחה בדרמו-קוסמטיקה ויועץ מקצועי למותג סבוקלם

 

בשנים האחרונות הולכת ועולה המודעות להגנה מפני קרני השמש. כולנו מכירים את הכללים: יש לשתות הרבה מים,  לא  להיחשף לשמש בשעות החמות 12:00-16:00, לחבוש כובע ולמרוח קרם הגנה – בעיקר כשאנו יוצאים לחוף הים, או נמצאים בשמש כמה שעות.

אולם לא רבים יודעים שישנם שני סוגי קרניים שמפניהן צריך להיזהר: קרני UVB, המהוות כ-5% מהקרניים ואליהן אנו נחשפים כאשר אנו בחוץ, וקרני UVA, המהוות כ-94% מהקרניים וחודרות דרך החלון ונמצאות אפילו בתאורה מלאכותית, כגון פלורוסנטים או מסכי מחשב.

כיצד לבחור תכשיר הגנה?

אף שהמודעות עלתה, אנשים עדיין מתבלבלים בין המונח SPF (Sun Protective Factor – המספר על האריזה) לבין יכולת ההגנה מקרני UVA. מהי משמעות המספר? המספר אומר שאם עור שאינו מוגן יקבל אדמומיות קלה לאחר 10 דקות, עור מוגן בקרם יהפוך לאדמומי רק אחרי 10 דקות כפול המספר המצוין. למשל, אדם הנמרח בקרם עם SPF15 ועורו  מאדים  לאחר 10 דקות ללא  הגנה   , יהיה מוגן במשך שעתיים וחצי, ואדם שנמרח בקרם עם SPF30 יהיה מוגן במשך 5 שעות.

כשבוחרים קרם הגנה, חשוב לוודא שעל האריזה מצוין במפורש שהתכשיר מגן מפני קרני UVA. כמו כן, חשוב להקפיד להימרח כל יום ולא רק כשיוצאים החוצה, ואם הלכנו לים או לבריכה, יש לחדש את המריחה בכל פעם אחרי שיוצאים מן המים.

האם מקדם הגנה גבוה אפקטיבי יותר?

בשימוש יומיומי אין צורך בהגנה של יותר מ-SPF30, הנותנת הגנה אפקטיבית של 10-8 שעות. מה שהופך את ההגנה לאפקטיבית יותר היא הכמות של קרם ההגנה שאנו מורחים. לפי היצרן, יש צורך בשתיים או שלוש כפיות של קרם לכל הגוף. אם מורחים חצי מהכמות, ההגנה תהיה נמוכה משמעותית מהדרגה המוצהרת על האריזה.

מהי הגנה כימית ופיזיקלית?

ההגנה הכימית מורכבת מחומרים שבולעים קרני UV באורך גל מסוים. אלו תכשירים נוחים לשימוש וקל להכניס אותם לקרמים, ולכן הם נמצאים בשימוש רחב יותר. עם זאת, החומרים נספגים דרך העור ולכן יש לחדש את השימוש בהם לעתים קרובות.

הגנה פיזיקלית מורכבת מחלקיקים שמקרינים את קרני השמש החוצה, ולכן היא נקראת גם "אפקט המראה". החומרים הללו אינם נספגים בעור, ולכן הם מגנים עליו יותר שעות והם יעילים יותר. עם זאת, קשה יותר לעבוד איתם ולהפוך אותם לקרם נעים ולא דביק.

האם בגדים חוסמים את קרני השמש?

אף שהתפיסה המקובלת היא שבגדים חוסמים לחלוטין את קרני השמש, אנו יודעים כיום שיש בדים המעבירים את קרני ה-UVA וה-UVB. ככל שהבד דק ובהיר יותר, כך יכולתו להעביר את הקרינה גבוהה יותר. לכן, כשהולכים בקיץ עם בגדים קצרים ובהירים, מומלץ להשתמש בקרם הגנה מתחת לבגדים.

 

עם כל מה שנאמר, חשיפה יומית לשמש במשך  30 דקות בשעות הבוקר או אחה"צ, חיונית וחיובית לגוף ולנפש

כדי לקבל מידע נוסף - לחצו כאן כדי להיכנס לעמוד הפייסבוק של סבוקלם 

פרטים והרשמה