כושר ובריאות
כושר ובריאות
 
טיפים לכושר ובריאותדבקות בספורטהתרגול הגופני למניעת כאבי גבפעילות גופנית, תזונה והארכת תוחלת החייםעיצוב וחיטוב לנשיםתופעת ורידים ברגליים בקיץהפסקת עישון ללא עלייה במשקלכללים לעבודה נכונה בביתשבירת מיתוסים בפעילות גופניתהדרך לבריאות טובהסגולות התהיציבה נכונה וכושר בחגיםאחרי החגיםטיפים לבחירת התעמלותהשפעת הורים על אורח חיים בריאחכמים בשמשהתעמלות משפחתיתהקיץ הגיע - מהי זיעה?כושר והקשר לתהליך הרזייהחזרה לשיגרת הדיאטהמדברות בריאותפרוייקט בסימן החורףתרגילי הרפייה למלחמהפעילות גופנית בחורףאת, הספורט והחיים שלךחשיבות הפעילות הגופניתחשיבות שיעור איזון הגוףפעילות גופנית ואיכות חיינומה זה סטיילינג?מאת רותי טרבסבריאות וכושר בפסחשמירה על כושר בחגים ובחופשותלחטב את המוחתרגילים לקראת הקיץטיפים לשנה חדשהגיל המעברפרוביוטיקהטיפים ותרגילים לישיבה מול מחשבחיזוק רצפת האגןפיגמנטציה ושמירה על עור בריאתרגילי כושר לשחרור בטיסהאיך בוחרים חזיית ספורט ?הפלייליסט המוצלח לפעילות אירוביתהשפעת הפעילות הגופנית על דיכאוןעשר דרכים בהן פעילות גופנית משפיעה לטובה על חייךבריאות השיערלהרגיש טוב עם עצמךטיפוח העור בחורףהשפעת פעילות גופנית על דימוי הגוףסודות בזוגיותמהי זיעה?שרירי בטןכשאת מרגישה טוב, את נראית טובהכושר להתמידנראית כמו שאני מרגישהחידוש עור הפנים לקראת החורףחשיבות פעילות גופנית לאיכות חיינוחכמות בשמשתוצאות הפסקת אימון על בסיס קבועFEMILIFT : ניתוח OUT – לייזר INתקנון הגרלה טיסה למילאנו או לונציה
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
 
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

חשיבות הפעילות הגופנית לאיכות חיינו


מחקרים בארץ ובעולם מצביעים באופן ברור על תרומתה המשמעותית של פעילות גופנית לטיפוח אורח חיים בריא יותר.
הוכח שלפעילות גופנית יש חשיבות מכרעת על איכות חיינו בכל גיל,ונראה שפעילות גופנית היא מרכיב חיוני המוביל לחיים שמחים ובריאים יותר!

התעמלות יכולה להאריך ולשפר את איכות חיינו ומחקרים חדשים מצאו שפעילות גופנית גם מתונה, מעכבת את קצת ההזדקנות הביולוגי מקטינה את התחלואה ומשפרת את רמת התפקוד הכללי של המתאמן תוך השגת יכולת תפקודית גבוהה יותר.
מחקרים הוכיחו שפעילות גופנית משפרת את הדימוי העצמי ובכך תורמת ישירות לבריאות הנפשית. היא שוברת את שגרת היום,ומוציאה את האדם ממצב של חוסר פעילות ומעוררת בו תחושה של עשייה חיובית שמשפיעה כמובן על מצב הרוח הכללי ומסייעת להפיג תחושות של דיכאון וחרדה.

ע"פ החוקרים קיימים מספר מנגנונים האחראים לשינויים החיובים המתרחשים בהשפעת הפעילות גופנית ובהעלאת מצב הרוח.

פעילות גופנית קבועה משחררת בגוף הורמונים הנקראים אנדורפינים ואלה משרים תחושה טובה על הגוף והנפש, מפחיתים כאבי גוף כלליים דוחים עייפות ומקלים על התנועה.
הורמון האנדורפין מיוצר בגוף באופן טבעי בשעת מאמץ גופני ומסייע בהעברת המסרים וגורם לאופוריה, התרוממות רוח, "feeling high" המביאה לשיכוך הכאב.

התמורה המיידית של פעילות גופנית היא תחושה של חיות ובריאות בגוף הפעילות תורמת ליצירת אנרגיה גופנית חיובית המיושמת גם בפעילויות יומיומיות אחרות. תנועה או פעילות גופנית משפרות את דימוי הגוף, את המודעות הגופנית ואת ההערכה העצמית-כך שלמעשה היא תורמת להרחבת נפשו של האדם ומשפיעה גם על התפתחותו וצמיחתו.

בשנים האחרונות התרבו המחקרים שבדקו את חשיבות הפעילות הגופנית לנשים במהלך כל שלבי חייהם החל מילדות נערות ונשים והתברר כי בנוסף ליתרונות הרבים לכלל האוכלוסיה, ישנם יתרונות ייחודים לנשים המבצעות פעילות גופנית סדירה וקבועה. ביניהם:הורדת שכיחות וחומרת תופעות הקשורות במחזור הווסת (לפני ובזמן), הריון ולידה קלים יותר פיזית ונפשית ופחות עלייה במשקל במהלך ההיריון, הפחתת תסמיני גיל המעבר (כגון גלי חום ודיכאון), חיזוק שרירי רצפת האגן, העלאת צפיפות העצם בגיל הצעיר והאטת ירידתה בגיל המבוגר, פחות שברים אוסטיאופורוטיים והפחתה בשכיחות סרטן השד.


מאת גלית פרי
סמנכ"ל הדרכה סטודיו C

 

פרטים והרשמה