כושר ובריאות
כושר ובריאות
 
טיפים לכושר ובריאותדבקות בספורטהתרגול הגופני למניעת כאבי גבפעילות גופנית, תזונה והארכת תוחלת החייםעיצוב וחיטוב לנשיםתופעת ורידים ברגליים בקיץהפסקת עישון ללא עלייה במשקלכללים לעבודה נכונה בביתשבירת מיתוסים בפעילות גופניתהדרך לבריאות טובהסגולות התהיציבה נכונה וכושר בחגיםאחרי החגיםטיפים לבחירת התעמלותהשפעת הורים על אורח חיים בריאחכמים בשמשהתעמלות משפחתיתהקיץ הגיע - מהי זיעה?כושר והקשר לתהליך הרזייהחזרה לשיגרת הדיאטהמדברות בריאותפרוייקט בסימן החורףתרגילי הרפייה למלחמהפעילות גופנית בחורףאת, הספורט והחיים שלךחשיבות הפעילות הגופניתחשיבות שיעור איזון הגוףפעילות גופנית ואיכות חיינומה זה סטיילינג?מאת רותי טרבסבריאות וכושר בפסחשמירה על כושר בחגים ובחופשותלחטב את המוחתרגילים לקראת הקיץטיפים לשנה חדשהגיל המעברפרוביוטיקהטיפים ותרגילים לישיבה מול מחשבחיזוק רצפת האגןפיגמנטציה ושמירה על עור בריאתרגילי כושר לשחרור בטיסהאיך בוחרים חזיית ספורט ?הפלייליסט המוצלח לפעילות אירוביתהשפעת הפעילות הגופנית על דיכאוןעשר דרכים בהן פעילות גופנית משפיעה לטובה על חייךבריאות השיערלהרגיש טוב עם עצמךטיפוח העור בחורףהשפעת פעילות גופנית על דימוי הגוףסודות בזוגיותמהי זיעה?שרירי בטןכשאת מרגישה טוב, את נראית טובהכושר להתמידנראית כמו שאני מרגישהחידוש עור הפנים לקראת החורףחשיבות פעילות גופנית לאיכות חיינוחכמות בשמשתוצאות הפסקת אימון על בסיס קבועFEMILIFT : ניתוח OUT – לייזר INתקנון הגרלה טיסה למילאנו או לונציה
הריון ולידה
 
דיאטה ותזונה
 
נערות וילדות
 
תרגילי כושר סטודיו סי
 

מאמרים בנושא כושר ובריאות

מספר טיפים חשובים לשמירה על הכושר בתקופת החגים והחופשות

שמירה על כושר גופני כחלק מהשגרה היא קשה כשלעצמה, ובתקופת החגים אפילו עוד יותר. החגים מעבירים אותנו מהשגרה, העבודה, החוגים ואורח החיים המסודר אל חופשות, טיולים, מסעדות וארוחות חג.

יציאה לחופשה חשובה לגוף ולנפש אך חשוב שנדע לשלב בה גם פעילות גופנית .

במידה וזו חופשה משפחתית עם ילדים נסו לשלב הזדמנויות להיות פעילים וכך תרוויחו לצד ההנאה שבטיול גם הזדמנות נהדרת להפעיל את גופכם.

כיום קיימות בארץ ובחו"ל אפשרויות נפלאות לחופשה משפחתית פעילה, ומומלץ לנצל את מזג האוויר הנעים השורר בתקופה זו לטיולים ברגל ולפעילויות גופניות מחוץ לבית.

להלן מספר רעיונות שיהפכו את החופשה שלכן לפעילה יותר: 

הליכה
הפתרון המהיר והיעיל ביותר לשמירה על גזרה גם בחופשה בחיק הטבע וגם לאחר ארוחה חג דשנה היא הליכה
הליכה היא פעילות קלה לביצוע שאינה דורשת ציוד מיוחד וניתן לבצעה בכל מקום ובכל זמן. אפשר לבחור  בחופשה יעדים שונים ולשלב בהם מסלולי הליכה המתאימים לכל המשפחה.

רכיבת אופניים
פעילות משפחתית  נוספת המשלבת אימון אירובי, אימון לפיתוח סבולת שריר ושיווי משקל היא רכיבה על אופניים. כיום ישנם מסלולי רכיבה מיוחדים ושטחי פארקים המאפשרים רכיבה בטוחה ומהנה ולמי שמחפשים רכיבה מגוונת יותר ניתן לשלב זאת ברכיבת שטח מאתגרת יותר.  
כמובן שחשוב להקפיד על כללי בטיחות ולהצטייד במים ומזון ברכיבות ארוכות יותר.

אימון על מתקני הכושר בפארק

במקומות רבים בארץ הוקמו חדרי כושר הפתוחים לקהל הרחב. מתקני הכושר החופשיים מאפשרים פעילות גופנית מהנה ובטוחה לכל גיל.  

משחקי חוץ
פעילות נוספת ששורפת קלוריות, מהנה ביותר ומתאימה לכל המשפחה היא משחקי חוץ כמו:  כדורגל, כדורסל, טניס, כדורעף, תופסת, חבל ושאר משחקי ילדות  שתמיד כיף לחזור אליהם .
בפעילות מסוג שכזה אנחנו גם מפתחים סבולת לב ריאה וגם עובדים על חיזוק השרירים., במהלך משחקי כדור עובד גם פלג הגוף העליון ומרכיבי כושר כמו: קואורדינציה, כוח מתפרץ, שיווי משקל, זריזות ועוד כך שהיתרון הוא גדול.
 

תרגילי חיזוק משותפים
אפשרות נוספת היא לבצע ביחד בבית תרגילים משותפים  לחיזוק הגוף ,כמו:

  • תרגיל לחיזוק שרירי הבטן תוך כדי מסירות כדור

             בשכיבה על הגב זה מול זה. כפות הרגליים צמודות באוויר, ברכיים כפופות בזווית של 90 מעלות. תוך כדי עלייה לכפיפת בטן החלו במסירת הכדור מהאחד אל השני.

  • תרגיל לתנועתיות עמוד שדרה עם כדור:

            בישיבה מזרחית גב אל גב. העבירו את הכדור תוך כדי הפניית גו לצד אחד וקבלו את הכדור חזרה תוך הפניית גו לצד שני. בצעו 10 הפניות.

  • תרגיל לחיזוק הגב ותרגול שיווי משקל:

            בעמידת שש זה מול זה, במרחק של יד מורמת ישרה לפנים.

            נתקו את יד ימין, הפגישו כף אל כף והרימו מעט את הידיים מעלה. כנ"ל יד שמאל.

            בשלב הבא איחזו זה בכף ידו של האחר ונתקו את הרגל הנגדית ליד. נסו לשמור על שיווי משקל כמה שניות. שחררו, ובצעו לצד השני.

  • תרגיל לחיזוק שרירי הבטן וירכיים:

             שכבו על הגב זה מול זה מספיק קרוב כך שתוכלו להצמיד כפות רגליים באוויר. בצעו תנועה מעגלית, כמו ברכיבת אופנים. בצעו 10 מעגלים לצד אחד והחליפו כיוון.

מאת גלית פרי - סמנכל"ית הדרכה סטודיו סי

פרטים והרשמה