חיטוב הגוף לנשים - גם בשביל הבריאות

כולנו רוצות גוף חטוב ומעוצב. אבל מודל היופי שאנו שואפות אליו, הוא לא רק עניין של אסתטיקה. הוא גם עניין של בריאות: יותר ויותר מחקרים בשנים האחרונות,
מצביעים על כך שתזונה נכונה ואימוני חיטוב הגוף לנשים תורמים לא רק להרגשתנו או למראה שלנו, אלא גם לבריאותנו. במיוחד בשנים האחרונות, אנחנו עדים לריבוי מחקרים אשר בדקו את חשיבותה של הפעילות הגופנית לנשים בכל שלבי חייהן.
המסקנה ברורה- לפעילות גופנית לנשים ישנם יתרונות ייחודיים לנשים בכל גיל.

חיטוב הגוף לנשים

פעילות גופנית- הדרך לאורח חיים בריא ואיכותי

היתרון המובהק של פעילות גופנית הוא ההשפעה המקיפה על אורח החיים ואיכותם. למעשה, פעילות גופנית בכל גיל היא מפתח לחיים בריאים ומלאי הנאה. נשים בשונה מגברים, עוברות במהלך חייהן שינויים גופניים הורמונאליים ולכן דווקא לנשים חשוב לנצל את שנות הילדות והבגרות המוקדמות ולסגל פעילות גופנית כחלק משמעותי מאורח החיים. פעילות גופנית המומלצת במיוחד עבור נשים, היא פעילות חיטוב הגוף לנשים. פעילות גופנית בגילאים מוקדמים, מאפשרת העלאה של צפיפות העצם והשפעתה תהיה ניכרת לאורך השנים.

אימון גופני עקבי, משפיע לחיוב על תהליך ההיריון הלידה וההתאוששות לאחר מכן, מפחית תסמיני גיל המעבר (כגון גלי חום ודיכאון), מחזק את שרירי רצפת האגן, והוכח כמפחית את השכיחות לסרטן השד. כך שבצד התרומה הברורה של פעילות גופנית לצורך חיטוב הגוף, קיימים יתרונות פיזיים של ממש לגוף, המאפשרים לגופינו לממש את מלוא הפוטנציאל שלו- להיות בריא, בעל תפקוד מיטבי וחזק. 

נפש בריאה בגוף בריא

יחד עם היתרונות הבריאותיים המוכחים של פעילות גופנית לגוף, הוכח בשנים האחרונות  גם קשר הדוק בין פעילות גופנית, לבין מצב רוח והרגשה. וכפי שהאמרה מציינת- "נפש בריאה בגוף בריא": מחקרים הוכיחו, כי פעילות גופנית היא מפתח לשיפור מצב הרוח, ההרגשה והמצבים המנטליים.

תנועה ופעילות של חיטוב הגוף לנשים, ישפרו לאורך זמן את דימוי הגוף שלנו, את תחושת החיבור לגוף, את המודעות לעצמינו ואת רמת האנרגיה הנפשית שלנו.  
גוף צומח ומתפתח הוא גוף פעיל שיודע להתחבר לתנועה ולהפיק ממנה אנרגיה גופנית ונפשית כאחד. אנשים שמחים, בריאים ומאושרים, לרוב הם אנשים פעילים גופנית המקפידים לשלב שגרה של התעמלות ופעילות באורח חייהם.

טיפים להתמדה בפעילות גופנית

ואולם, גם אם כולנו מבינות את משמעותה של הפעילות הגופנית לבריאותנו ולהרגשתנו, עדיין לעיתים קשה להוציא לפועל את ההחלטה לאמץ אורח חיים בריא. בדיוק לצורך זה, ריכזנו מספר טיפים שיעזרו לך לדבוק ולהתמיד בפעילות גופנית כאורח חיים בריא:

  1. בחרי בפעילות גופנית אשר תיהני ממנה, גם ברמה המנטלית וגם ברמה הפיזית. זכרי כי הנאה חיונית ליכולת ההתמדה באימון הגופני ואם לא תיהני מן הפעילות שאת מבצעת, הסיכויים שתתמידי בה, ירדו.
  2. חשוב שתבחרי מסגרת פעילות גופנית שאת מרגישה עמה נוח. כזו שמתאימה לך ולצרכים שלך. כדאי מאוד להירשם למסגרת פעילות שניתן לבצע בקבוצה. פעילות בקבוצה היא פעילות מחייבת אשר מדרבנת אותך להתמיד כחלק מקבוצה, להרגיש שייכת ולרצות לקחת חלק בהוויה שנוצרת בתוך הקבוצה. הזמיני חברות להצטרף אלייך לקבוצת חיטוב הגוף לנשים, כך תהני מפעילות גופנית תוך בילוי זמן איכות עם חברותייך.
  3. חשוב שנזכור, כי ביכולתה של פעילות גופנית לשפר את תפקודי גופינו בכל הרמות- המנטליות, הפיזיות והרגשיות. מצוידות בתובנה הזו, נפעל כדי לשמר את היתרונות שהפעילות הגופנית מקנה לנו- נמרצות, חוזק וחיוניות.
  4. התאימי את הפעילות ליכולת הגופנית שלך. בצעי אותה באופן מבוקר ומושכל והגדירי מטרות בכל פעם.

 

והכי חשוב- ברגע שפעילות חיטוב הגוף לנשים תהפוך לאורח חייך, תוכלי להתמיד בה וליהנות ממנה.

מאת גלית פרי, סמנכ"ל הדרכה, רשת סטודיו C

למגוון החוגים שלנו לחצי כאן >> חיטוב הגוף 

פרטים והרשמה