הירשמו עכשיו למועדון הלקוחות שלנו וקבלו הנחות וגישה למבצעים מיוחדים

לחטב את המוח

פעילות גופנית משפיעה על המוח

תרומתה של הפעילות הגופנית כבר ברורה ומוכחת בכל הנוגע לצד הפיזי שלנו.
אבל האם ידעתן שהיא מגבירה את הפעילות המוחית ומשפיעה על תפקודי המוח שלנו בכל היבט אפשרי?
הנה כל מה שחשוב שתדעו על הקשר שבין הספורט והמוח

  1. הפעילות הגופנית מזרזת את ניקוי הפסולת מתאי המוח ומשחררת אנדורפינים והורמונים, המשפרים את מצב הרוח ותפקוד הזיכרון.
  2. מחקרים מוכיחים, כי כושר גופני גבוה מיטיב עם הכישורים הקוגניטיביים, וכמו כן שיפור בסיבולת לב ריאה וגמישות, מונעים את הירידה בכישורים הקוגניטיביים עם ההזדקנות.
  3. פעילות גופנית קבועה מזרימה יותר חמצן למוח, משפרת את תפקוד הזיכרון, מגנה על מרכזי הזיכרון של המוח ומפתחת את כושר המוח.
  4. הפעילות הגופנית עוזרת להתמודד עם מצבי לחץ, חרדה, מתח ודיכאון. בנוסף, היא גם מפחיתה כאבים כרוניים.
  5. לפעילות גופנית יש השפעה רבה על תפקוד המוח. אימונים משפרים את יכולת הלב לשאוב דם ביעילות רבה יותר, וכמו כן מעלים את יכולת הדם לשאת חמצן.
  6. יתרונות נוספים הם חיזוק כושר הארגון וביצוע משימות מורכבות, כמו כן שיפור בהערכה העצמית והביטחון העצמי שלנו.
  7. פעילות גופנית משפרת את זמן התגובה שלנו בפעולות יומיומיות.
  8. פעילות גופנית עוזרת בשינה טובה יותר, ובהכרח מסייעת בכך לתפקוד הכללי שלנו.
  9. נמצא כי ישנה קורלציה ברורה בין פעילות גופנית למניעת אלצהיימר.
  10. נשים הנמצאות במסגרת של פעילות גופנית קבועה, מעלות את הביצועים השכליים שלהן ללא קשר לגיל. אפשר להבחין בתועלת זו ביתר שאת מיד אחרי הפעילות הספורטיבית.
  11. מחקרים מוכיחים כי לנשים קרייריסטיות בעלות השפעה העוסקות בפעילות ספורטיבית, יש יכולת ניהולית גבוהה יותר, כמו גם יכולת גבוהה לתכנון תכניות, שליטה בהתפרצויות ושמירה על קר רוח. כל התהליכים הללו מתבצעים בדרך כלל בחזית המוח. קליפת המוח הקדמית היא המפיקה את התועלת הרבה ביותר מפעילות ספורטיבית.
  12. במהלך הפעילות מתרחשת פעילות הורמונאלית. חלק מההורמונים המופרשים משמשים כמשככי כאבים ומרגיעים את פעילות השרירים, והורמונים כגון אנדורפין, נוראדרנלין וסרוטונין משפרים את מצב הרוח וגורמים לתחושת אושר.
  13. הגוף שלנו ובעיקר המוח אוהבים תנועה. פעילות גופנית היא המפתח לחיים בריאים שיש בהם יותר שמחה ואושר. מעבר לכל היתרונות הגופניים ותפקודי המוח, יש לפעילות הגופנית קשר לבריאות הנפש ולתחושה הכללית שהופכת לחיונית יותר.

רוצות לבחור פעילות גופנית מתאימה למוח?

פעילות גופנית קבועה ולאורך זמן מיטיבה לא רק עם הגוף אלא גם עם המוח. ממחקרים רבים בנושא נמצא כי פעילות אירובית ותרגילים לחיזוק שרירי הגוף, הם המפתח לבריאות מיטבית של המוח. ככל שאנחנו פעילים יותר, מוחנו מקבל יותר חמצן ותפקודו משתפר.
חוקרים גילו כי פעילות אירובית, בעיקר בתקופת הילדות, חיונית להתפתחות כישורים הנשארים למשך כל החיים. כישורים אלו כוללים שיפור הזיכרון, המיקוד וקבלת החלטות. ההנחה היא שפעילות גופנית משנה את מבנה המוח ומעודדת היווצרות תאים וכלי דם חדשים. כמו כן, פעילות גופנית מעודדת יצירה של כימיקלים מסוימים המשפיעים על צמיחה ותיקון של תאי המוח.
אפשר להתחיל להתאמן בכל גיל, זמן ומצב, בתנאי שהפעילות מובנית ומותאמת ליכולת האישית ולמצב הגופני וחשוב להתחיל במתינות ולהעלות את רמת המאמץ בהדרגה מהקל לכבד.
גיוון הפעילויות חשוב גם כן לשמירה על כושר המוח. חשוב לגלות גיוון ויצירתיות בבחירת הפעילות ולשלב בין פעילויות אירוביות כמו:הליכה, שחייה ושיעורים אירוביים לבין שיעורי החיטוב שמשלבים עבודה מגוונת המשלבת קבוצות שרירים שונות, שימוש באביזרים ,עבודה על גמישות, קואורדינציה, שיווי משקל וכדומה. אם שומרים על אותה השגרה ועושים אותו האימון בדיוק ולאורך זמן, מפעילים כל העת אזורים מסוימים במוח ומותירים את האחרים מוזנחים.

לשלוט על השרירים באמצעות המוח

ההתעמלות בשיטת סטודיו סי מלמדת את המתעמלת לשלוט על השרירים באמצעות המוח. התרגילים מתבצעים מתוך שליטה והבנה, ונועדו להפעיל את המחשבה בקואורדינציה עם השרירים. הפעילות הגופנית האירובית שקיימת בסטודיו סי (דינמי ואימון מחזורי) משחררת חומר בשם בטא- אנדורפין, המופרש במוח ומגיע למרכזים שיוצרים אפקט מרגיע, וכן גורם להנאה והתמכרות חיובית. בנוסף, המאמץ הגופני גורם לעליה ברמת חומרים מוליכים במערכת העצבים בשם נוראדרנלין וסרוטונין, שהם בעלי השפעה מכרעת על מצב הרוח. כמו כן בעת פעילות גופנית קיימת הסחה מהבעיות המטרידות אותנו ביום- יום וקיים “פסק זמן”, הגורם להורדת הלחץ והמתחים המצטברים. זאת לצד ההנאה מעצם ההצלחה בביצוע פעילויות גופניות, מעלה את מצב הרוח.

** ייעוץ מקצועי: גלית פרי- סמנכ”ל הדרכה ברשת סטודיו סי

מאמרים שיכולים לעניין אותך

תפריט נגישות

X