הירשמו עכשיו למועדון הלקוחות שלנו וקבלו הנחות וגישה למבצעים מיוחדים

הקדימו תרופה לזלילה: טיפים למניעת השמנה בחגים

הקדימו תרופה לזלילה

שפע המזון בתקופת החגים מפתה וקשה מאוד להימנע מעלייה במשקל בתקופה זו * שני ששון, דיאטנית קלינית ברשת סטודיו סי, מסבירה כיצד בכל זאת אפשר לעבור את החגים בלי להגזים באכילה

  • אל תגיעו מורעבות לארוחות החג. כדאי לאכול ארוחות עיקריות וביניים לאורך היום ולא לדלג על אף אחת מהן. לרוב, ארוחות החג כוללות גם בשרים ואוכל חם. לכן כדאי כי ארוחת הצהריים תהיה קלה יותר ומורכבת ממזונות כמו סלט, לחם וגבינות.
  • החליטו מראש שאתן ממלאות את הצלחת פעם אחת בלבד. בדרך כלל, רוב האנשים לא אוכלים יותר מצלחת אחת בארוחה סטנדרטית. כשאתן ממלאות את הצלחת, הימנעו מהעמסת שכבות של מזון.
  • איכלו לאט והתרכזו באכילה. תמיד קשה לאכול לאט כשיש המון אנשים מסביב ועוד יותר כשיש כל כך הרבה אוכל. היו מודעות לכך. טיפ שיכול לעזור: הניחו את הסכין והמזלג בין הביסים ולעסו היטב את המזון.
  • שתו מים בארוחה והימנעו ממשקאות קלים. בארוחה המכילה כל כך הרבה קלוריות, תוספת קלורית בצורת משקה הופכת אותה למשמינה הרבה יותר כי לגוף קשה יותר להתמודד עם ההעמסה הקלורית.
  • מארחות? לכו על בופה. שנו את צורת ההגשה והעדיפו לערוך את הארוחה בצורת בופה – שולחן מרכזי שבו מונח כל האוכל וכל אחד לוקח מה שהוא רוצה ומתיישב בשולחן אחר. בדרך זו יורד הסיכוי כי אתן והאורחים שלכן תנשנשו בהיסח הדעת.
  • גם בחגים: בצעו פעילות גופנית. סייעו לגוף להתמודד עם ההעמסה הקלורית בחגים ובצעו פעילות גופנית לאורך החג.

שולחן החג עמוס במאכלים? כך תבחרו מה לאכול בכל מנה

מנה ראשונה – לרוב, המנות הראשונות שיוגשו יהיו סלטים ובחלק מהמשפחות דגים. דגים הם מקור מעולה לחלבון לאומגה 3 והם מהווים חלק חשוב מהדיאטה הים תיכונית. העדיפו דג אפוי מסוג סלמון, טונה, בקלה, סול או הליבוט. גם סלטים המכילים ירקות יסייעו לכן מכיוון שהם בעלי נפח וכמות נוזלים גבוהה – דבר שתורם להגברת תחושת השובע במהלך הארוחה.

מנה עיקרית – הימנעו מצריכת מזון מעובד. ערב החג הוא זמן נהדר לאכול אוכל שבושל והוכן בבית. העדיפו מאכלים שהוכנו ותובלו בתבלינים יבשים כמו פפריקה, כמון וכורכום על פני מאכלים שתובלו ברטבים מוכנים כמו סויה, טריאקי צ’ילי וכד’. אלה האחרונים מכילים כמות גבוהה של סוכר ונתרן. כשאתם בוחרות פחמימה, העדיפו קטניות כמו שעועית, עדשים, חומוס או פחמימה מקמח מלא כמו אורז מלא, פסטה מקמח מלא בורגול או קינואה. זאת ועוד, הוסיפו ירקות – אנטיפסטי, סלט או ירקות מבושלים. כדאי שהירקות יהיו החלק העיקרי בצלחת כדי לשמור על איזון קלורי.

מנה אחרונה – קינוחים הם פעמים רבות חולשה של אנשים רבים ולכן יש להיות מודעות לכך. לפני הקינוח אפשר לשתות תה חם המסייע לתהליך העיכול. ככלל, העדיפו קינוחי פירות כמו סלט פירות, קומפוט או סורבה פירות. מתחשק לכן לאכול עוגה? בחרו מנת קינוח אחת והסתפקו בה. רצוי להגיש את הקינוחים בבופה ולא על השולחן שסביבו אתן יושבות בערב החג – מהלך שיפחית את הסיכוי שתאכלו יותר מקינוח או שניים.

 

 

 

מאמרים שיכולים לעניין אותך

תפריט נגישות

X