הירשמו עכשיו למועדון הלקוחות שלנו וקבלו הנחות וגישה למבצעים מיוחדים

חזרה לשיגרת הדיאטה

חזרה לשיגרת הדיאטה

איילת נדיב – דיאטנית קלינית- מנהלת מח’ דיאטה רשת סטודיו סי

כולנו נפגשים עם תחושת האופוריה שמלווה אותנו עם סיום החגים, המשפחתיות, היציאה מהשיגרה, והחופשות התכופות, אך רבים מאיתנו גם מגלים תחושת סלידה, ולעיתים אף גועל בכמויות האוכל שאיתם נפגשו במהלך החג, וגרוע מכך מהכמויות אותן אכלו. רצף החגים הצפוף מביא איתו אכילה אינטנסיבית, רמת גירויים גבוהה, שלא תמיד מאפשרת יכולת שליטה.
וכך, אלו שנמצאים בתהליך הרזיה מרגישים שתקופה זו “הרסה להם את הדיאטה”, ואלו שלא היו בתהליך שינוי תזונתי טרם החג, הרשו לעצמם לגלוש על גלי הזלילה, לצבור עוד ועוד קלוריות, ולהעלות עוד 2-3 ק”ג ממשקלם, טרם ייפקע תאריך היעד והוא הגעת סיום החגים.
ובכן כשתאריך זה אכן מגיע, ברור שאין עוד תירוצים, החזרה לשיגרת החיים ברורה ומוכתבת, ושלב החלטה של להתחיל דיאטה (שנדחה כמובן עד סיום החגים), צריך להתחבר לשלב הפעולה.

ראשית , להרגיע, הקיבה לא התרחבה בחזרה, גם לא בתקופה של חודש, הרוב אכלו עם העיניים וצרכו כמויות אוכל גדולות ממה שהם באמת צריכים, תחושת השובע כבר מזמן הגיעה לסקלת המלאות והנפיחות הסתמיים, ואם נחזור לאכול כמויות סבירות ונכונות, הרי שנגרום לגופנו רק להרגיש טוב.

אז ייתכן שזה נשמע כה פשוט???

מ-מ-ש ל-א!

חזרה לשיגרת החיים מצליחה כשאנו נכפים לכך: עלינו לחזור לעבודה, לחזור ללימודים וכו’, בעוד שאפקט הדיאטה הוא לא חובה (מלשון duty), אלא יותר משהו שהיינו רוצים חזרה שיקרה, אך קשה לנו לכפות זאת בכוח על עצמנו.
עלינו להבין שגם אם נחזור למסגרת הדיאטה בהדרגתיות, בכיוון תהליך השליטה המלא, הרי זה עדיף על שנמשיך להזניח את עצמנו ולהמשיך לעלות. אלו בדיוק המצבים בהם אנו זקוקים למסגרת של דיאטה: מישהו שנתחייב בעבורו (דיאטנית, קבוצה וכו’), מסגרת של שקילה חד שבועית, מקום אמיתי בו נוכל לשתף את הקשיים ולקבל את העזרה המקצועית, והחשוב מכל- להפסיק לרמות את עצמנו.
ניתן להתחיל בהגדרה ויעדים קטנים, להגיע להישגים ולהמשיך לכבוש אותם, אך ניתן גם לעשות “חיתוך” מלא בכל המזונות הבעייתים אותם הרשנו לעצמנו לאכול: אם כי היינו מחוייבים עקב אירוחים, ואם כי רצינו בכך, והתגלגלנו במורד מדרון המאכלים.

הידיעה שיש לנו לאן לשאוף, הרצון לעשות שינוי, לרדת במשל, להפסיק עם ההרגלים, אך מעל הכל תחושת הסלידה אליה הגענו יכולים לקדם בעבורנו את סלילת הדרך לירידה במשקל.
אם לא נוותר בחלקים הקשים, נדע לסלוח על נקודות תורפה, ונאסוף שלב ועוד שלב נגיע להצלחה המיוחלת.
תפריט מסודר, ובר ביצוע- כזה שלא יהיה מינימליסטי באוכל (וזאת עקב תקופה הארוכה של אכילה), שילוב פעילות גופנית ומסגרת יכולים לתרום רבות.

מאמרים שיכולים לעניין אותך

תפריט נגישות

X