הירשמו עכשיו למועדון הלקוחות שלנו וקבלו הנחות וגישה למבצעים מיוחדים

פרויקט בסימן החורף

פרויקט בנושא חורף

לצד הרומנטיקה, ההתכרבלות בשמיכת הפוך וכוס התה למול התנור, מביא איתו החורף גם אתגרים לא פשוטים למערכת החיסונית וזאת לצד קור, יובש ונזקים אחרים לגוף.

קבלו את הטיפים החמים ביותר שיעזרו לכם לעבור את העונה הקרה בשלום

  • תקפיצו לי איזה נוגד חמצון?
    בכדי לחזק את מערכת החיסון חשוב לאכול מאכלים עשירים בנוגדי חמצון, המונעים את ייצורם הטבעי בתא של רדיקלים חופשיים, הפוגעים ברקמות, ולפי מחקרים, יש להם השפעה על עמידותה של המערכת החיסונית. יש להגביר תזונת ירקות טריים. אם לא מתאים לכם לאכול סלט של ירקות קרים בחורף, אפשר להוציאם מראש מהמקרר. הקפצה עדינה בווק הופכת את הסלט לחם. הירקות המומלצים הם אלה בעלי הצבעים העזים – דלעת, בטטה, פירות יער, אוכמניות, עגבניות מבושלות, ברוקולי וגם שום, שצבעו אמנם אינו עז אבל מתפקד מצוין בשמירה על הגוף. גם אורגנו, מרווה רפואית, נענע, טימין ומליסה צועדים בראש הטבלה של תכולת נוגדי החמצון. מומלץ להכין חליטה של כולם יחד שתחכה על השיש לשתייה, אפילו במקום מים. מבין התבלינים, יסייעו בחורף ג’ינג’ר, קינמון וכורכום.
    וסבתא היתה אומרת: מומלץ לפרוס בצל לפרוסות דקות, לכסות בדבש טהור, להניח למשך הלילה ולשתות למחרת את הסירופ שנוצר. שיטה נוספת היא לערבב כמויות שוות של דבש וכורכום ולבלוע כפית או שתיים, שלוש פעמים ביום.
  • כבר עשיתם מקלחת קרה היום?
    במשך אלפי שנים היו מקלחות קרות חלק חשוב מהטיפול הרפואי הטבעי. הבעיה היא שאם בקיץ אפשר לעמוד בכך, הרי שבחורף זו נראית משימה בלתי אפשרית. ההמלצה: רגע לפני שאתם יוצאים מהמקלחת, התיזו על עצמכם מים קרים למספר שניות. מכת הקור הקצרה תמריץ, תרענן ותחזק שכן, כשנכנסים למים הקרים, כלי הדם מתכווצים וכאשר יוצאים מהם לטווח טמפרטורה הרגילה, הם מתרחבים שוב ומכניסים בעוצמה לשרירים ולרקמות הדם חמצן טרי. תהליך זה גורם להרגשת רעננות וההתחדשות.
  • חלב על הזמן:
    למוצרי החלב בחורף חשיבות גדולה, ולכן אל תוותרו עליהם. הם נכס תזונתי המספק לגוף, בנוסף לסידן, מרכיבי תזונה החיוניים לבריאות, כמו חלבון איכותי, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין A, ויטמין D, אשלגן ומגנזיום. אגב, טעות לחשוב כי מוצרי החלב גורמים לליחה ונזלת, ואין הוכחה מדעית למיתוס הרווח בדבר הקשר בין צריכת מוצרי חלב לבין מחלות דרכי הנשימה העליונות.
  • אל תבזבזו את האור
    אומרים כי הדרך הטובה להתמודד עם דכדוך קל בחורף היא להגביר את מידת הפעילות הגופנית והחשיפה לאור במשך היום. צאו לטיול בבוקר או אחר הצהריים בפארק ונצלו ימי שמש נאים לשהייה בחוץ. מי שעובד שעות רבות במשרד יכול “לגנוב” לעצמו שעה-שעתיים באמצע היום, ולאחר ההפסקה המשך יום העבודה צפוי להיות פרודוקטיבי בהרבה מאשר עבודה ברציפות אל תוך החשכה. ככל שמזג האוויר מאפשר זאת, כדאי לפתוח את התריסים בשעות האור ולנסות לא “לבזבז” את שעות היום בשינה, להפוך יום ללילה ולהפך.
  • לידיעת ציבור המשתעלים:
    השיעול הוא תגובה טבעית רצויה הפועלת להגנת דרכי הנשימה, ולכן לא רצוי להשתמש בתכשירים מדכאי שיעול. לעומת זאת, כדאי לשתות חליטת צמחים מכייחים כמו קורנית, אקליפטוס ושומר, המרככים את הליחה ומזרזים את הוצאתה מהגוף. כשמדובר בשיעול יבש, ניתן להרגיעו על-ידי מציצת סוכריות ליקריץ או שתיית חליטת תה מצמח הטיליה.
  • האם ידעתם שהפטריות מתות על החורף?
    ימי החורף קשורים בתופעות לוואי של הנעלת החורף ובהן: כוויות קור, מגפיים לוחצות, פטריות בין האצבעות ולחצים בברכיים. כדי לשמור על כפות רגליים בריאות חשוב לרחוץ אותן מדי יום במים פושרים עם סבון. תופעה שכיחה בחורף היא הפטרת, המאופיינת בגירוד מטריד בעור. רבים טועים וחושבים שזהו מפגע קיץ, אבל מסתבר שהחורף הוא סכנת הפטריות גדולה יותר. אז מה עושים? מומלץ לפזר טלק בנעל ועל כף הרגל מדי בוקר ולהתיז דאודורנט מיוחד וייעודי לכף הרגל. חשוב להקפיד על החלפת גרביים פעמיים ביום ולנגב באופן יסודי גם בין האצבעות.
  • בעין השערה
    אל תטעו: השיער איננו נפטר מהבעיות שנוצרו אצלו בקיץ גם כאשר מגיע החורף. בדיוק להיפך: הוא סוחב אותן איתו. מומלץ לטפל בשיער לפחות פעם בשבוע באמצעות מסיכה. רוב המסכות מכילות ריכוז של סיליקון ותוספות ויטמינים שתפקידם לרכך את השערה, למלא את קשקשיה ולעבות אותה. טיפול שבועי יגן על השיער ויחזיר לו את הלחות שאבדה. אחרי מריחת המסכה מומלץ לעטוף את השיער במגבת ולהמתין כרבע שעה.
  • הסכנה הגדולה שבצהובים הקטנים והחמודים
    הם אולי נראים כמו פתיתים צהובים, חמודים ובלתי מזיקים, אבל הם ממש לא. לא תאמינו כמה קלוריות יכולות להתחבא בתוך דבר כל כך קטן. הערך הקלורי של שקדי המרק הוא 520 קלוריות ל- 100 גרם (שזה, בערך, כמו שוקולד), וזה עוד לא הכל: אחוזי השומן שבהם עומדים על ממוצע של 26% (כמו בגבינה צהובה!), והם מכילים כמות גדולה מאד של מלח, כ- 800 מיליגרם נתרן.
    מה אפשר לעשות כדי להקטין את הנזק? העדיפו במרק שלכם אטריות דקות או הכינו קרוטונים מחלה קלה, תבלינים ותרסיס שמן זית.
  • רוצים להיות חכמים בשמש גם בחורף?
    אם חשבתם שקרני השמש פוגעות בכם רק בקיץ, טעיתם. העננים המכסים את השמיים בעונה זו, מטעים. הם נוטים לסנן את האור, אך לא את קרינת ה- UV המסוכנת, ולכן, בחורף אנו חשופים לאותם נזקי שמש להם אנו חשופים בקיץ. תפקידן של משקפי השמש הוא להגן על העיניים מהקרינה האולטרא סגולית, גם בחורף.
  • אל תוותרו על פעילות גופנית!
    “קר לי”, ו-“אין לי כוח” הם התירוצים השכיחים ביותר בחורף. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי פעילות גופנית בשילוב תזונה נכונה ומנוחה יאפשרו לכם ליהנות מבריאות ומגוף חטוב. זה הזמן להתכונן לביקיני של הקיץ הבא.
  • מה מומלץ לא לאכול?
    מומלץ להימנע ממזונות מעוררי ליחה, כמו חמאת בוטנים, חטיפי בוטנים ובננות בעת הצטננות או שפעת המלווה בשיעול רטוב או נזלת. בנוסף, חשוב לציין כי הטמפרטורות הצונחות גורמות לרבים מאיתנו לרצות עוד ועוד מאכלים מתוקים. מלבד המחיר המוכר בדמות עלייה במשקל – שעלולה בעצמה להעצים את הדיכאון – פחמימות ריקות גורמות להקלה רגעית בתחושה ומיד לאחר מכן לנפילה מהירה בסוכר, רצון לצרוך שוב מתוק וחוזר חלילה. האפקט יוצר שינויים תכופים במצב הרוח. גם משקאות הכוללים קפאין אינם מומלצים בחורף, כיוון שהם תורמים להגברת המתח והעצבנות.

ייעוץ מקצועי: יניב אלדד אופטומטריסט ברשת ‘אופטיק דורון’; דורון פסקינו, מומחה במתן פתרונות לבעיות שיער; אילנה כסיף, מנהלת תחום הפדיקור ברשת “נייל סטודיו”; עטיה שמואלי, דיאטנית קלינית ויועצת למועצת החלב והבקר; איתמר פסקל, פסיכולוג קליני; איריס שחר, נטורופתית; מומחי רשת סטודיו סי

מאמרים שיכולים לעניין אותך

תפריט נגישות

X