הירשמו עכשיו למועדון הלקוחות שלנו וקבלו הנחות וגישה למבצעים מיוחדים

חשיבות פעילות גופנית לאיכות חיינו

חשיבות פעילות גופנית לאיכות חיינו

חשיבות הפעילות הגופנית לאיכות חיינו

מחקרים בארץ ובעולם מצביעים באופן ברור על תרומתה המשמעותית של פעילות גופנית לטיפוח אורח חיים בריא יותר.

הוכח שלפעילות גופנית יש חשיבות מכרעת על איכות חיינו בכל גיל,ונראה שפעילות גופנית היא מרכיב חיוני המוביל לחיים שמחים ובריאים יותר!

התעמלות יכולה להאריך ולשפר את איכות חיינו ומחקרים חדשים מצאו שפעילות גופנית גם מתונה,מעכבת את קצת ההזדקנות הביולוגי מקטינה את התחלואה ומשפרת את רמת התפקוד הכללי של המתאמן תוך השגת יכולת תפקודית גבוהה יותר.

מחקרים הוכיחו שפעילות גופנית משפרת את הדימוי העצמי ובכך תורמת ישירות לבריאות הנפשית. היא שוברת את שגרת היום,ומוציאה את האדם ממצב של חוסר פעילות ומעוררת בו תחושה של עשייה חיובית שמשפיעה כמובן על מצב הרוח הכללי ומסייעת להפיג תחושות של דיכאון וחרדה.

ע”פ החוקרים קיימים מספר מנגנונים האחראים לשינויים החיובים המתרחשים בהשפעת הפ”ג ובהעלאת מצב הרוח.

פ”ג קבועה משחררת בגוף הורמונים הנקראים אנדורפינים ואלה משרים תחושה טובה על הגוף והנפש,מפחיתים כאבי גוף כלליים דוחים עייפות ומקלים על התנועה.

הורמון האנדורפין מיוצר בגוף באופן טבעי בשעת מאמץ גופני ומסייע בהעברת המסרים וגורם לאופוריה,התרוממות רוח, “feeling high” המביאה לשיכוך הכאב. הפרשת האנדורפינים בזמן פעילות גופנית עולה באופן משמעותי מה שלמעשה משרה במוח תחושת רגיעה והנאה ומפחית את המתח והחרדה.

מכאן שלפ”ג קבועה יש אפקט פסיכולוגי ופיזי.התמורה המיידית של פ”ג היא תחושה של חיות ובריאות בגוף הפעילות תורמת ליצירת אנרגיה גופנית חיובית המיושמת גם בפעילויות יומיומיות אחרות.תנועה או פעילות גופנית משפרות את דימוי הגוף, את המודעות הגופנית ואת ההערכה העצמית-כך שלמעשה היא תורמת להרחבת נפשו של האדם ומשפיעה גם על התפתחותו וצמיחתו.

בשנים האחרונות התרבו המחקרים שבדקו את חשיבות הפעילות הגופנית לנשים במהלך כל שלבי חייהם החל מילדות נערות ונשים והתברר כי בנוסף ליתרונות הרבים לכלל האוכלוסייה ישנם יתרונות ייחודים לנשים המבצעות פעילות גופנית סדירה וקבועה.

לפעילות הגופנית בנשים,החל מילדות וכלה בזקנה ישנם יתרונות ייחודים נוספים וביניהם:הורדת שכיחות וחומרת תופעות הקשורות במחזור הווסת (לפני ובזמן), הריון ולידה קלים יותר פיזית ונפשית ופחות עלייה במשקל במהלך ההיריון,הפחתת תסמיני גיל המעבר (כגון גלי חום ודיכאון),חיזוק שרירי רצפת האגן,העלאת צפיפות העצם בגיל הצעיר והאטת ירידתה בגיל המבוגר ופחות שברים אוסטיאופורוטיים ,והפחתה בשכיחות סרטן השד.

הפחתת מחלות לב וכלי דם:

עשרות מחקרים בשנים האחרונות מוכיחים כי פ”ג סדירה אפילו במינון של שעה וחצי בשבוע!-מפחיתה באופן משמעותי את הסיכון לתחלואה במחלת לב וכלי דם טרשתית.

התחלואה נמוכה יותר ככל שכמות הפעילות גבוהה יותר.

קיימים מספר מנגנונים המובילים לשיפור מרשים זה כשחלקם עקיפים ונובעים מירידה במשקל,איזון לחץ הדם,שיפור בפרופיל השומנים והפחתת רמת הסוכר,וחלקם ישירים כמו שיפור בזרימת הדם בכלי הדם של הלב והרחבת העורקים,הפחתת קרישיות הדם ועוד…

מניעה והאטת אוסטיאופורוזיס:

בשנים האחרונות התפרסמו מחקרים שהצביעו על השפעה חיובית של פ”ג על צפיפות העצם.פ”ג החל מגיל הילדות תדחה בעתיד את הופעת האוסטיאופניה (ירידה במסת העצם)והאוסטיאופורוזיס בגיל המבוגר.

הדגשת הפעילות לחיזוק עצם צריכה להתחיל דווקא בגיל הילדות ותחילת ההתבגרות.קרוב ל-90% משיא מסת העצם מושג עד תום גיל ההתבגרות,כששיא קצב העלייה קורה בשנה-שנתיים לפני קבלת המחזור.לפעילות הגופנית בשלב זה ובעיקר לפעילות הכרוכה בהעמסה,השפעה מכרעת על העלאת צפיפות העצם.

לפיכך יש לעודד ילדות ונערות להתחיל לעסוק בפ”ג שתשפיעה על העצם לכל אורך חייהן.

הפחתת סרטן השד:

מעשרות מחקרים על למעלה מ-100 אלף מקרים של סרטן השד עולה כי פ”ג מפחיתה את הסיכון ללקות בסרטן השד בכ-30%.

תרומת הפעילות הגופנית בשיטת סטודיו “C” למודעות הגופנית

דרך ההתעמלות בסטודיו “C” ועקרונות השיטה, פועלים בצורה בולטת להעלאת המודעות הגופנית.

הפעילות בסטודיו “C”, יוצרת מפגש של האישה עם גופה, יוצרת אצלה התייחסות לגופה ומשפרת לעין ערוך את ההכרות והידע שלה עם גופה.

ההפעלה הגופנית של חלקי הגוף השונים בשיטת הסטודיו עם רמת ההסבר, הידע וההשגחה הניתנים ע”י המדריכה, יוצרים אצל המתעמלת אינטגרציה הן ברמה הגופנית והן ברמת המודעות. כך ניתן לראות שהפעילות הגופנית עוזרת להגיע לתחושת הרמוניה עם הגוף. המתעמלת מרגישה פחות מוגבלת ויותר גמישה וחופשייה בתנועותיה, דבר המשליך גם לגבי האישיות שהופכת זורמת שלמה וחופשייה יותר.

בברכה ,

גלית פרי – סמנכ”ל הדרכה.

מאמרים שיכולים לעניין אותך

תפריט נגישות

X