הירשמו עכשיו למועדון הלקוחות שלנו וקבלו הנחות וגישה למבצעים מיוחדים

למה לא כדאי לכן לצרוך קמח לבן ודגנים מעובדים 

למה לא כדאי לכן לצרוך קמח לבן ודגנים מעובדים

קמח לבן ודגנים מעובדים נפוצים מאוד בתפריט המערבי ולעיתים נראה שאי אפשר להימנע מלצרוך אותם. אנחנו מבטיחים לכם שאם תרצו זה לגמרי אפשרי. הכנו לכם מגוון רחב של מתכונים שיעזרו לכם להיגמל מקמח לבן ודגנים מעובדים ולאכול מזון אמיתי, בריא ומזין.

אבל מה בעצם כל כך לא בריא בקמח לבן ובדגנים מעובדים?

קמח לבן הוא התוצר של עיבוד וקילוף החיטה מכל מה שמזין בה – מוותרים על הקליפה ונשארים עם העמילן בלבד. הקמח והמוצרים שמכינים ממנו נותרים קלי משקל, לא משביעים וכלל לא מזינים.

לאחר הורדת הקליפה נוהגים היצרנים להלבין את הקמח באמצעים כימיים לא בריאים. העיבוד המתועש של הקמח הלבן גורם לו לעבור במערכת העיכול במהירות גדולה מדי ובכך להעלות את האינדקס הגליקמי ולגרום להפרשה מוגברת של אינסולין. כאשר זה קורה לאורך שנים זה עלול להוביל לסוכרת מסוג 2.

קמח לבן אינו משביע כמו דגנים לא מעובדים. היעדר הסיבים התזונתיים משפיע בצורה ניכרת על רמות השובע בארוחה המתבססת על מוצרים מקמח לבן. כיוון שהמזון פחות משביע, יש נטייה לאכול כמויות גדולות יותר, להרגיל את הקיבה לארוחות גדולות ובסופו של דבר לגרום לעודף משקל.

בקמח לבן ומעובד אין כמעט ויטמינים, בעיקר לא ויטמינים מקבוצת B, והיום רואים יותר ויותר אנשים שסובלים מתופעות הקשורות במחסור של קבוצת ויטמינים חשובה זאת המשפיעה על חילוף החומרים, על רמות האנרגיה ועל פעילותה של המערכת החיסונית. כיוון שהקמח הלבן ומוצריו הם חלק מרכזי מהתפריט הנפוץ, כנראה נראה יותר מצבי חסר ומחלות הקשורות בהם אם לא נעשה שינוי תזונתי אמיתי.

מחקרים שנעשו לאחרונה הראו שגם אנשים המקפידים על תפריט בריא באופן כללי אבל צורכים לחם לבן ומוצרים מקמח לבן, נוטים יותר לפתח תלות באוכל ודפוסי אכילה לא בריאים.

יש לא מעט אנשים שקשה להם לוותר על קמח לבן ועל מאפים ולחמים מקמח לבן, בעיקר בגלל הרגל, אולם בהחלט ניתן לבחור אחרת.

אפשר לבחור בדגנים פחות מעובדים או בדגנים דלים בגלוטן. הגלוטן הוא החלבון שנמצא בחיטה. לחלק מהאנשים הוא גורם להפרעות עיכול, לנפיחות, להשמנה, לכאבי ראש ואפילו לבעיות הורמונליות.

בדגנים הפחות מעובדים הבאים רצוי להשתמש באופן קבוע:

כוסמין, דוחן, קינואה, אורז פרא, אורז בסמטי וקמח תירס.

כפסטה עדיף לבחור בפסטה בריאה יותר כמו פסטה מכוסמין, מתירס או מאורז מלא.

כקמח לאפייה עדיף להשתמש בעיקר בקמח כוסמין, בקמח קינואה, בקמח אורז ובקמח שיפון 100%.

אפליקציית ניקוי הגוף של סטודיו C החדש.

תעזור לכן לחוות 10 ימים ללא קמח ודגנים מעובדים. אתן תרגישו שיפור אמיתי תוך כמה ימים ותרגישו כיצד אתן מחזירות את השליטה לידיכן ובוחרות כל יום מחדש לחיות בריא יותר.

 

 

מאמרים שיכולים לעניין אותך

X