הירשמו עכשיו למועדון הלקוחות שלנו וקבלו הנחות וגישה למבצעים מיוחדים

דיאטה ותזונה נכונה

למה לא כדאי לכם לצרוך סוכר?

סוכר נחשב היום אחד האויבים הגדולים ביותר לבריאותנו. הוא לא רק “קלוריות ריקות”, חסרות ערך תזונתי, אלא ממש “קלוריות רעילות”.

ב-30 השנים האחרונות, אחוז האנשים בעולם המערבי בעלי המשקל העודף הוכפל וכיום עומד על למעלה מ-600 מיליון.

אחוז החולים בסוכרת עלה פי 3 – לכמעט 350 מיליון.

יש לכך מגוון סיבות – אכילת יתר, צריכת קלוריות גבוהה מדי, חוסר פעילות גופנית, צריכה מרובה של שומנים לא בריאים – אך כנראה האשם המרכזי הוא הסוכר, בעיקר בגלל הכמויות המוגזמות שבהן הוא נצרך בעולם המערבי. היום יותר ויותר מחקרים מצביעים על כך שהמזון הנפוץ הזה – הסוכר, שכל כך הרבה אנשים התרגלו לצרוך בכמויות גדולות כל החיים – הוא למעשה רעיל.

אנחנו חיים בסביבה שדוחפת לנו סוכרים וקלוריות. פרט לסוכר במשקאות מתוקים, בממתקים ובעוגות, יצרני המזון משלבים סוכר ומוצרים ממשפחת הסוכר כמעט בכל המוצרים, כנראה בשל העובדה שזה מרכיב יחסית זול המשפר באופן משמעותי את טעמו של המזון ומכאן את קצב מכירתו.

לנו כצרכנים קשה לפעמים לזהות את סוג הסוכר ששולב במזון שאנחנו קונים. בלוטות הטעם, הרגילות לרמות גבוהות יותר של מתיקות, רוצות עוד ועוד מתוק, מה שמגדיל עוד יותר את הצריכה של מוצרי מזון עתירי סוכר.

עד לפני כמה שנים צרכו אנשים 2 קילו סוכר בשנה בממוצע. היום אנשים צורכים כ-45 קילו של סוכר בשנה, ועובדה זו משפיעה על כל תחומי החיים וגורמת למחלות.

כ-30% מהאוכלוסייה סובלים מהשמנת יתר, אבל חשוב לדעת שמשקל גוף תקין אינו מגן ממחלות, וישנם לא מעט אנשים בעלי משקל גוף תקין שאינם בריאים וסובלים מתנגודת לאינסולין.

התפריט המערבי שעליו ממליצות רוב חברות הדיאטה, הוא תפריט עתיר פחמימות ודל שומן באופן משמעותי, ובו שימוש נרחב במוצרי דיאט. במוצרים דלי שומן רבים – ״מוצרי דיאט״, יש כמות גדולה מאוד של פחמימות, ולכן למעשה הם רק יוצרים אשליה של ירידה במשקל ולמעשה מובילים להשמנה ולבעיות בריאות, בעיקר אם הצריכה שלהם היא חלק עיקרי בתפריט. מזון מעובד, מזון עתיר פחמימות פשוטות וסוכרים, כפי שנהוג היום בתזונה המערבית ובעיקר מה שנגיש יותר וזול הרבה יותר לאנשים לצרוך, הוא מה שגורם לנו להיות פחות בריאים, ואף מסכן את בריאותנו ובריאות ילדינו בצורה ניכרת.

ללא מעט אנשים קשה להגביל את כמות הסוכר ולהימנע ממזון מעובד, בעיקר כי זה מנוגד למה שחלקנו גדלנו והתרגלנו אליו במשך שנים. אבל הגיע הזמן שנבין שלא כל מה שהתרגלנו אליו אכן טוב לנו, נעשה בחירות נכונות ונוציא או לפחות נצמצם משמעותית את הסוכר בתפריט שלנו.

אפליקציית ניקוי הגוף של סטודיו C החדש. תעזור לכן לחוות 10 ימים ללא סוכר. אתן תרגישו שיפור אמיתי תוך כמה ימים ותרגישו כיצד אתן מחזירות את השליטה לידיכן ובוחרות כל יום מחדש לחיות בריא יותר.

מאמרים שיכולים לעניין אותך

תפריט נגישות

X