הירשמו עכשיו למועדון הלקוחות שלנו וקבלו הנחות וגישה למבצעים מיוחדים

את, הספורט והחיים שלך

את, הספורט והחיים שלך

מאת: גלית פרי – סמנכל הדרכה ברשת סטודיו סי

כולנו מבינות את חשיבות הפעילות הגופנית לשיפור בריאותנו ואיכות חיינו, ואנחנו יודעות איך פעילות גופנית מותאמת מסייעת בחיטוב הגוף אך עדיין ללא מעט נשים קשה לעשות את הצעד הראשון ולהתחיל להתאמן. יתרה מזאת, הדרך להתמדה בפעילות גופנית דורשת זמן, מאמץ ונחישות, ורובנו לא מצליחות להתמיד בפעילות בגלל סדר יום עמוס, חוסר זמן, ובינינו, וגם המון תירוצים אחרים. רגע לפני שאת אומרת שוב “מחר נתחיל”

קבלי 10 המלצות שיעזרו לך לשלב את הפעילות הגופנית בסדר היום העמוס שלך

  1. קביעת מטרות
    לפני כל פעילות שאנו רוצות לאמץ לאורך זמן, עלינו לעשות חושבים עם עצמנו ולהחליט אילו מטרות אנו רוצות להשיג. כשיש מטרה ברורה מול העיניים- הדבר מגביר את המוטיבציה להתאמן ומקל על ההתמדה.חשוב לקבוע מטרות לטווח קצר (למשל להגביר את קצב ההליכה כל שבוע/לעלות מספר סטים) ומטרות לטווח ארוך (למשל להפחית אחוזי שומן ע”י שילוב של פעילות גופנית ודיאטה מאוזנת).
  2. עניין של כיף
    הבחירה צריכה להיות בפעילות שכיף לנו לבצע, מה שיאפשר לנו להתמיד בה לאורך זמן. מחקרים מראים שלא חייבים לשרוף שעתיים בספינינג וניתן להסתפק גם בפעילות גופנית מתונה על בסיס יומיומי במשך 30 דקות לפחות. ככל שנהיה פעילות יותר בחיי היומיום שלנו, כך יהיו לנו יותר אנרגיות להשקיע בפעילות גופנית, וכך גם נשרוף יותר קלוריות.
  3. תכנון מראש ומחויבות לתהליך
    כבר הזכרנו קודם, שבימים עמוסים פעילות גופנית היא הדבר האחרון שמכניסים לסדר היום. בכל זאת, נסו לשלב אותה כאחת מהפגישות שלכן ביומן לאותו יום.
    חשוב לקבוע מראש ימים ושעות שייוחדו לפעילות.
    גם אם פספסתן אימון, זה לא נורא, פשוט קובעים ליום אחר או נשארים באותה רמת ביצוע שבוע נוסף. הדבר הכי חשוב הוא לא להתייאש ולחזור במהרה לפעילות.
  4. הפן הפיזי והמנטאלי
    חשוב לבחור בפעילות שתמשוך אותנו ותגרום לנו להנאה מנטאלית ו/או פיזית. הפן המנטאלי מתייחס להנאה מהסיפוק שבהצלחה בביצוע התרגילים, תחושת השיפור וההתקדמות עם הזמן. הפן הפיזיולוגי מכוון לפעילות אירובית אינטנסיבית יותר, הגורמת לשחרור אנדורפינים בגוף. אלו מביאים לתחושת ה- היי. זו תחושה ממכרת דיה בכדי לעזור בהתמדה.
  5. תיאום ציפיות
    חשוב להבין שעבודה על שרירים לוקחת זמן וירידה נבונה במשקל היא איטית, ולכן לוקח זמן עד שרואים תוצאות משמעותיות.
    ברגע שתפנימו את חשיבותה של הפעילות הגופנית ותהפכו אותה לחלק בלתי נפרד מאורח חייכן, כך יהיה לכן קל יותר להתמיד בביצועה ואולי אפילו תתמכרו אליה.
  6. פשוט להתחיל
    חשוב להתחיל ולהתמיד בפעילות גופנית כבר בגיל הצעיר, ולהפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. היות וגופנו בנוי לתנועה, ניתן להתחיל ולהתעמל בכל שלב בחיינו, אך חשוב שהפעילות תהיה מותאמת לגיל, למטרות ולמגבלות הפיזיות של המתאמן.
  7. בהישג ידנו
    כושר גופני אינו מונח ערטילאי וקשה להשגה. נהפוך הוא – הוא הרבה יותר בהישג ידנו ממה שנראה לנו. יש באפשרותנו להפוך לנשים חיוניות המנהלות אורח חיים בריא ואיכותי, וזאת על ידי שינויים קטנים בחיי היומיום ברמת התזונה והפעילות הגופנית.
  8. הדרגתיות
    הכניסה לפעילות גופנית מחוסר מעש חייבת להיות הדרגתית ומתונה. חשוב שלא להעמיס על הגוף ולתת לו להתרגל לפעילות.
    כאשר מדובר בפעילות אירובית- מומלץ להתחיל ב-15-20דקות ובהדרגה לעלות את זמן הפעילות.
    השיפור יגיע הרבה יותר מהר ממה שאתן חושבות – רק חשוב להתמיד!
  9. מסגרת תומכת
    מומלץ לקיים את האימון עם חברה או במסגרת קבוצתית קבועה, על מנת ליצור מחויבות ועניין בפעילות.
  10. הנאה+ התאמה + הבנה=התמדה
    בסיכומו של דבר, על מנת להתמיד בפעילות גופנית יש להתאים אותה ליכולות הגופניות שלנו, לבצע אותה באופן מבוקר ומושכל, לבחור בפעילות מהנה, אשר תשתלב בסדר היום, ואשר תניב תוצאות בהתאם למטרות שהוגדרו. ברגע שנצליח להפנים את חשיבותה של הפעילות הגופנית ולהפכה לחלק בלתי נפרד מאורח חיינו, כך יהיה לנו קל יותר להתמיד בביצועה, ואולי אפילו להתמכר אליה.

מאמרים שיכולים לעניין אותך

תפריט נגישות

X